W telewizji 10 razy częściej mówimy o ciastach niż klimacie

Jak wynika z badań, w 2020 roku w telewizji częściej wspominano o „chlebie bananowym” niż o „energii wiatrowej” i „energii słonecznej” razem wziętym.

Publikacja: 16.09.2021 16:29

W telewizji 10 razy częściej mówimy o ciastach niż klimacie

Foto: Adobe Stock

Według raportu autorstwa Alberta, projektu dotyczącego zrównoważonego rozwoju w telewizji i filmach, znacznie częściej przedstawiano też indywidualne działania niż kwestie systemowe. Więcej więc mówiono w telewizji np. o recyklingu niż o znacznie większych czynnikach wpływających na kryzys klimatyczny, jak energia czy transport.

Jak obliczono, terminy dotyczące kryzysu klimatycznego padły w ubiegłym roku w telewizji 14 540 razy, z kolei wyrażenia odnoszące się do rozwiązania problemu (np. działania na rzecz klimatu) jedynie 296 razy. W analizie wykorzystano napisy z niemal 400 tys. programów głównych stacji, w tym programów poruszających kwestie klimatyczne. Nie brano jednak pod uwagę programów informacyjnych.

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Promocyjny
Zmiany na rynku napojów. PepsiCo wyznacza trendy
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Materiał Promocyjny
Wypełniacze z kartonu? Sprawdź, co zrobić ze zużytymi kartonami
Ekotrendy
Niezrealizowane proklimatyczne obietnice
Ekotrendy
ESG coraz mocniej wkracza do biznesowego świata
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Ekotrendy
Rząd nie słucha naukowców
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście