W telewizji 10 razy częściej mówimy o ciastach niż klimacie

Jak wynika z badań, w 2020 roku w telewizji częściej wspominano o „chlebie bananowym” niż o „energii wiatrowej” i „energii słonecznej” razem wziętym.

Publikacja: 16.09.2021 16:29

W telewizji 10 razy częściej mówimy o ciastach niż klimacie

Foto: Adobe Stock

Według raportu autorstwa Alberta, projektu dotyczącego zrównoważonego rozwoju w telewizji i filmach, znacznie częściej przedstawiano też indywidualne działania niż kwestie systemowe. Więcej więc mówiono w telewizji np. o recyklingu niż o znacznie większych czynnikach wpływających na kryzys klimatyczny, jak energia czy transport.

Jak obliczono, terminy dotyczące kryzysu klimatycznego padły w ubiegłym roku w telewizji 14 540 razy, z kolei wyrażenia odnoszące się do rozwiązania problemu (np. działania na rzecz klimatu) jedynie 296 razy. W analizie wykorzystano napisy z niemal 400 tys. programów głównych stacji, w tym programów poruszających kwestie klimatyczne. Nie brano jednak pod uwagę programów informacyjnych.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Ekotrendy
Budowlana sieć powiązań i współpracy
Ekotrendy
PGE chce wydawać 4 mld zł rocznie na inwestycje w sieci
Ekotrendy
PGE chce najpóźniej w przyszłym roku wydzielić aktywa węglowe
Ekotrendy
Miasta w dobie zmiany klimatu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ekotrendy
Możemy przejąć węglowe aktywa energetyki