Aktualizacja: 01.07.2025 01:19 Publikacja: 19.05.2021 16:55
Foto: Karolina Grabowska/Pexels
W 2016 roku wartość globalnego przemysłu tekstylnego, odzieżowego, skórzanego i obuwniczego oszacowano na 1,3 biliona dolarów, co stanowi drugą co do wielkości branżę dóbr konsumpcyjnych. Jest to również branża wywierająca potężny, negatywny wpływ na środowisko. Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych generowanych przez przemysł modowy jest koniecznością, biorąc pod uwagę, że ich wielkość przewyższa wspólne emisje lotnictwa i żeglugi. Najbardziej efektywnym rozwiązaniem byłoby stworzenie modowej gospodarki o obiegu zamkniętym, jednak dotychczasowe próby zakończyły się porażką z powodu problemów z identyfikacją produktów.
Podczas XII edycji Konferencji Środowiskowej, organizowanej w dniach 3–4 czerwca w hotelu Warszawianka w pobliżu...
Wyniki 19. edycji „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025” są dobrym potwierdzeniem tego, że największe f...
Start-upy pozytywnego wpływu obiecują to, czego nadal nie potrafią dostarczyć największe firmy. W tym roku do el...
Santander Bank Polska, Coca-Cola HBC, Ergo Hestia, Żywiec Zdrój oraz Orange Polska liderami w podejściu do stand...
Co najmniej co drugi Polak nie wie, że ma obowiązek segregować bioodpady od pozostałych frakcji. Przeważnie robi...
Adaptacja i odporność na zmiany klimatyczne – pod tym hasłem szybko rośnie rynek technologii i usług, które mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas