Reklama
Rozwiń
Reklama

Konsumenci chętniej sięgają po produkty z ekoetykietą

Według Ecolabel Index, na całym świecie funkcjonuje obecnie 148 rodzajów etykiet wyróżniających produkty ekologiczne. Jak wynika z najnowszych badań – konsumenci w przeważającej większości zwracają na nie uwagę i chętniej wybierają produkty, które są nimi oznaczone.

Publikacja: 29.03.2021 14:55

Konsumenci chętniej sięgają po produkty z ekoetykietą

Foto: Peter Bond/ Unsplash

Naukowcy z projektu LEAP (Livestock, Environment and People) związanego z Oxford Martin School przeanalizowali 56 różnych badań, w których sprawdzono jak ekoetykiety wpływają na wybory ponad 42 tysięcy konsumentów. Etykiety zostały uszeregowane według tekstu i logo, a także ogólnego przekazu, na przykład „organiczne” czy „wolne od pestycydów”. Następnie poddano analizie ich skuteczność w zależności od cech konsumentów.

Czytaj też: Jak twoje zakupy wpływają na klimat? Ta aplikacja to policzy

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Ekotrendy
Biznes wcale nie ucieka od odpowiedzialności
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Ekotrendy
Producenci żywności: ROP to monopol i nowy podatek
Ekotrendy
System kaucyjny ruszył, nadchodzą zmiany
Ekotrendy
Zielona rewolucja w odpadach
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Materiał Partnera
Miliardy wyrzucane na śmietnik. Polska traci fortunę przez nieszczelny system, a rozwiązanie leży na stole
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama