Reklama

Konsumenci chętniej sięgają po produkty z ekoetykietą

Według Ecolabel Index, na całym świecie funkcjonuje obecnie 148 rodzajów etykiet wyróżniających produkty ekologiczne. Jak wynika z najnowszych badań – konsumenci w przeważającej większości zwracają na nie uwagę i chętniej wybierają produkty, które są nimi oznaczone.

Publikacja: 29.03.2021 14:55

Konsumenci chętniej sięgają po produkty z ekoetykietą

Foto: Peter Bond/ Unsplash

Naukowcy z projektu LEAP (Livestock, Environment and People) związanego z Oxford Martin School przeanalizowali 56 różnych badań, w których sprawdzono jak ekoetykiety wpływają na wybory ponad 42 tysięcy konsumentów. Etykiety zostały uszeregowane według tekstu i logo, a także ogólnego przekazu, na przykład „organiczne” czy „wolne od pestycydów”. Następnie poddano analizie ich skuteczność w zależności od cech konsumentów.

Czytaj też: Jak twoje zakupy wpływają na klimat? Ta aplikacja to policzy

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekotrendy
Biznes wcale nie ucieka od odpowiedzialności
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Ekotrendy
Producenci żywności: ROP to monopol i nowy podatek
Ekotrendy
System kaucyjny ruszył, nadchodzą zmiany
Ekotrendy
Zielona rewolucja w odpadach
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Partnera
Miliardy wyrzucane na śmietnik. Polska traci fortunę przez nieszczelny system, a rozwiązanie leży na stole
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama