Reklama
Rozwiń

Konsumenci chętniej sięgają po produkty z ekoetykietą

Według Ecolabel Index, na całym świecie funkcjonuje obecnie 148 rodzajów etykiet wyróżniających produkty ekologiczne. Jak wynika z najnowszych badań – konsumenci w przeważającej większości zwracają na nie uwagę i chętniej wybierają produkty, które są nimi oznaczone.

Publikacja: 29.03.2021 14:55

Konsumenci chętniej sięgają po produkty z ekoetykietą

Foto: Peter Bond/ Unsplash

Naukowcy z projektu LEAP (Livestock, Environment and People) związanego z Oxford Martin School przeanalizowali 56 różnych badań, w których sprawdzono jak ekoetykiety wpływają na wybory ponad 42 tysięcy konsumentów. Etykiety zostały uszeregowane według tekstu i logo, a także ogólnego przekazu, na przykład „organiczne” czy „wolne od pestycydów”. Następnie poddano analizie ich skuteczność w zależności od cech konsumentów.

Czytaj też: Jak twoje zakupy wpływają na klimat? Ta aplikacja to policzy

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Ekotrendy
Konferencja Środowiskowa 2025: recykling, ROP, gospodarka cyrkularna
Ekotrendy
Liderzy odpowiedzialnego zarządzania są coraz mocniejsi
Ekotrendy
Być start-upem pozytywnego wpływu
Ekotrendy
ESG po polsku: czy zrównoważona transformacja trwa?
Ekotrendy
Zmieszani, nie wstrząśnięci. Nowa kampania ma nam uporządkować bioodpady