W najbardziej powszechnym rozumieniu chodzi o takie prowadzenie działalności biznesowej, która zdecydowanie więcej wnosi do gospodarki, ale także przynosi korzyści dla środowiska oraz społeczeństwa niż czerpie z tych obszarów. Taki model biznesowy nie jest niczym nowym dla P&G i stanowił punkt wyjścia przy opracowaniu celów zrównoważonego rozwoju na 2030 roku, o nazwie Ambicja 2030. Dokument i zawarte w nim cele ściśle powiązane są z ONZ-owskimi Celami Zrównoważonego Rozwoju, a firma realizuje je inspirując do odpowiedzialnej konsumpcji, wykorzystując do tego swoje marki, łańcuch dostaw i partnerstwa. Nie mniej ważną siłą napędową wprowadzenia w życie ambitnego planu na rzecz zrównoważonego rozwoju są pracownicy. Przed siedmioma tysiącami naukowców każdego dnia stoją wyzwania związane z tym, by produkty, które oferują konsumentom, wykorzystywały mniej zasobów naturalnych, miały mniejszy wpływ na środowisko podczas ich codziennego użytku, a przy tym zapewniały najwyższą skuteczność.
Wiedząc, że wyzwaniom związanym z troską o środowisko nie sposób stawić czoła w pojedynkę, przedstawiciele firmy poszukują innowacyjnych rozwiązań często poza branżą, zawiązując koalicje, które mierzą się z różnymi problemami na dużą skalę. Koalicja Na Rzecz Walki z Plastkiem to alians kilkudziesięciu firm, który został powołany z inicjatyw ekspertów firmy, a jego zadaniem jest m.in. zapobieganie przedostawania się odpadów plastikowych do mórz i oceanów oraz zwiększenie skali wykorzystywania tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu. W ramach inicjatywy „Holy Grail” przedstawiciele P&G we współpracy z partnerami z innych firm z branży opracowali cyfrowy system identyfikowania odpadów, która ma usprawnić ich segregację, a tym samym zwiększyć jakość i ilość tworzyw poddawanych recyklingowi.
Gospodarowanie odpadami to obszar, z którego pracownicy polskich fabryki P&G mogą być dumni. Wszystkie centra produkcyjne firmy – warszawska fabryka Pampers, łódzka Gillette i fabryka kosmetyków do pielęgnacji skóry w Aleksandrowie – osiągnęły status „zero odpadów na wysypiska”, będąc jednymi z pierwszych placówek, które osiągnęły ten cel.
Bez stworzenia odpowiedniego środowiska w firmie, wprowadzenie wielu rozwiązań nie byłoby możliwe. To dlatego jednym z działań, jakie podjęło kierownictwo firmy w ramach strategii ,,Ambition 2030” jest wyznaczenie precyzyjnych celów każdej jednostce biznesowej, każdemu działowi, a nawet każdemu zespołowi. Działania poszczególnych zespołów są mierzone, a postępy w działaniach w poszczególnych obszarach strategicznych nagradzane. Co roku, ochrona środowiska i wpływ na społeczeństwo są także częścią globalnego badania pracowniczego. Jego wyniki są cennym źródłem informacji dla managerów, jak jeszcze mocniej zwiększyć zaangażowanie pracowników w większą troskę o przyszłość planety.
Firma wierzy, że pracownicy to nie tylko ambasadorzy jej ekologicznych rozwiązań, ale także siła napędowa zmian w miejscu pracy. Pracownicy warszawskiego biura głównego dowiedli tego niejednokrotnie. To z ich inicjatywy powstała stacja rowerowa, dzięki której, pracownikom ułatwia się przyjeżdżanie do pracy przy wykorzystaniu najbardziej ekologicznego środka transportu. Pracownicy angażują się także poza swoim miejscem pracy – w społecznościach, w których żyją lub pracują. Regularnie biorą udział w akcjach sprzątania obszarów zielonych, oczyszczając z odpadów plastikowych plaże lub parki.