Transport lotniczy coraz mniej groźny dla klimatu. Inne maszyny, lepsze paliwa

Na Singapore Air Show wielka lotnicza dwójka, Airbus i Boeing pokazały, co mają najlepszego - samoloty, które będą przyjaźniejsze dla klimatu niż ich poprzednie wersje. Luty przyniósł też konkretne, międzynarodowe zobowiązania.

Publikacja: 17.02.2022 16:29

Potrzebne  są sojusze, które doprowadzą do zwiększenia produkcji zrównoważonego paliwa lotniczego.

Potrzebne są sojusze, które doprowadzą do zwiększenia produkcji zrównoważonego paliwa lotniczego.

Foto: Bloomberg

Airbus pokazał koncepcyjny zeroemisyjny samolot napędzany wodorem. Europejskie konsorcjum zaplanowało, że w roku 2035 będzie miało już takie maszyny w ofercie.

W tym roku doszło do wyraźnego przyspieszenia w przestawianiu się transportu lotniczego na mniej groźny dla klimatu. 4 lutego ministrowie transportu Unii Europejskiej podpisali deklarację z Tuluzy, która jest pierwszą globalną, wspólną inicjatywą, jaka ma doprowadzić do tego, by w roku 2050 światowe lotnictwo było zeroemisyjne. – Po raz pierwszy widzimy powstanie wspólnej platformy, która jednoczy i zobowiązuje zarówno władze publiczne, jak i przedstawicieli całego ekosystemu lotniczego do wspólnej wizji – powiedziała europejska komisarz ds. transportu Adina Valean.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Transport
Sukces unijnej polityki. „Europa powoli uwalnia się od ropy naftowej”
Transport
Pył z klocków hamulcowych groźniejszy dla zdrowia niż spaliny? Nowe badanie
Transport
Rusza największe tego typu badanie w Polsce. Czujniki zmierzą jakość powietrza
Transport
Najbogatsi korzystają z samolotów jak z taksówek. Raport pokazuje skalę problemu
Transport
Pierwsze linie lotnicze rezygnują z celu klimatycznego. Przełomowa decyzja