Transport lotniczy coraz mniej groźny dla klimatu. Inne maszyny, lepsze paliwa

Na Singapore Air Show wielka lotnicza dwójka, Airbus i Boeing pokazały, co mają najlepszego - samoloty, które będą przyjaźniejsze dla klimatu niż ich poprzednie wersje. Luty przyniósł też konkretne, międzynarodowe zobowiązania.

Publikacja: 17.02.2022 16:29

Potrzebne  są sojusze, które doprowadzą do zwiększenia produkcji zrównoważonego paliwa lotniczego.

Potrzebne są sojusze, które doprowadzą do zwiększenia produkcji zrównoważonego paliwa lotniczego.

Foto: Bloomberg

Airbus pokazał koncepcyjny zeroemisyjny samolot napędzany wodorem. Europejskie konsorcjum zaplanowało, że w roku 2035 będzie miało już takie maszyny w ofercie.

W tym roku doszło do wyraźnego przyspieszenia w przestawianiu się transportu lotniczego na mniej groźny dla klimatu. 4 lutego ministrowie transportu Unii Europejskiej podpisali deklarację z Tuluzy, która jest pierwszą globalną, wspólną inicjatywą, jaka ma doprowadzić do tego, by w roku 2050 światowe lotnictwo było zeroemisyjne. – Po raz pierwszy widzimy powstanie wspólnej platformy, która jednoczy i zobowiązuje zarówno władze publiczne, jak i przedstawicieli całego ekosystemu lotniczego do wspólnej wizji – powiedziała europejska komisarz ds. transportu Adina Valean.

Pozostało 90% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Najbogatsi korzystają z samolotów jak z taksówek. Raport pokazuje skalę problemu
Transport
Pierwsze linie lotnicze rezygnują z celu klimatycznego. Przełomowa decyzja
Transport
Polacy chcą stref czystego transportu w swoich miastach. Zaskakujący wynik badań
Transport
Porażka w sądzie linii lotniczej KLM. Oskarżenia o „greenwashing” w reklamach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Greenpeace bierze się za branżę moto. Aktywiści żądają: dość tych SUV-ów