Naukowcy z Uniwersytetu Południowej Kalifornii przeprowadzili badanie na reprezentatywnej próbie 5137 Amerykanów, aby ocenić ich znajomość różnych określeń używanych w mediach w kontekście zmian klimatu wywołanych działalnością człowieka.
Jak rozmawiać o zmianach klimatu, by przekonać rozmówcę?
Jak się okazało, zdecydowana większość ankietowanych najlepiej kojarzyła „globalne ocieplenie” oraz „zmiany klimatu”.
Mniej osób potwierdziło, że rozumie określenia takie jak „kryzys klimatyczny” oraz „alarm klimatyczny”, a jedynie co trzeci respondent był zaznajomiony z terminem „sprawiedliwości klimatycznej”.
Czytaj więcej
Nowe badanie wykazało skalę ofiar niebezpiecznych fal upałów, które nawiedziły Europę w ubiegłym roku. Najmocniej ucierpiały kraje Europy Południowej.
Co więcej, lepiej znane określenia wywoływały w ankietowanych większe obawy i w większym stopniu motywowały ich do wspierania polityki przyjaznej dla klimatu oraz ograniczania spożycia czerwonego mięsa, będącego najbardziej emisyjnym produktem spożywczym.