Google bardziej szkodzi środowisku. To efekt nowej strategii giganta z USA

Najnowszy raport Google sugeruje, że gigant technologiczny może mieć niemałe problemy z osiągnięciem zaplanowanego przez siebie celu, jakim jest redukcja emisji gazów cieplarnianych do 2030 roku. W swoim najnowszym raporcie koncern informuje o znacznym wzroście emisji, który nastąpił na przestrzeni ostatnich lat. Powód? Wymagająca ogromnych ilości energii sztuczna inteligencja.

Publikacja: 03.07.2024 15:42

Emisja gazów cieplarnianych Google – w porównaniu do roku ubiegłego – zwiększyła się o 13 proc. W od

Emisja gazów cieplarnianych Google – w porównaniu do roku ubiegłego – zwiększyła się o 13 proc. W odniesieniu do poziomu bazowego z 2019 roku, wzrosła ona zaś niemal o połowę, bo o 48 proc.

Foto: AdobeStock

Google opublikował swój najnowszy raport środowiskowy. Wnioski z liczącego 80 stron dokumentu – omawiającego wysiłki giganta technologicznego w zakresie stosowania technologii w kwestiach środowiskowych – nie są zbyt optymistyczne. Z raportu wynika bowiem, że rozwój sztucznej inteligencji pochłania niezwykle dużo energii. Tymczasem firma – stale inwestująca w AI – od dłuższego czasu podkreśla, że jej celem jest zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko.

Google zużywa olbrzymie ilości energii. Powód? Sztuczna inteligencja 

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Emisje
Emisja gazów cieplarnianych w Europie: Niemcy liderem. Jak wypadła Polska?
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Emisje
Branża turystyczna coraz bardziej szkodzi środowisku. 3 mocarstwa na czele listy
Emisje
Nowy raport ONZ na temat redukcji emisji. Kto ma najwięcej do zrobienia?
Emisje
UE zmniejsza emisje gazów cieplarnianych. „Największy spadek od dekad”
Emisje
„Zagrożenie dla ludzi i Ziemi”. Raport o wpływie miliarderów na środowisko
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”