Reklama

Badanie: redukcja CO2 nie wystarczy, by powstrzymać kryzys klimatyczny

Naukowcy ustalili, że koncentrowanie się jedynie na ograniczeniu emisji dwutlenku węgla to za mało, by utrzymać globalne ocieplenie nawet na poziomie 2°C.

Publikacja: 31.05.2022 14:57

Badanie: redukcja CO2 nie wystarczy, by powstrzymać kryzys klimatyczny

Foto: Adobe Stock

Według badania opublikowanego na łamach Proceedings of the National Academy of Sciences, redukcja dwutlenku węgla nie powinna być jedynym krokiem w zakresie ograniczania wzrostu globalnych temperatur. Zdaniem naukowców jednoczesna redukcja emisji metanu oraz innych, często pomijanych zanieczyszczeń klimatycznych, takich jak np. sadza, może zdecydowanie zwiększyć szanse na spowolnienie ocieplania się planety.

Autorzy badania ostrzegają, że skupienie się wyłącznie na redukcji emisji z paliw kopalnych może skutkować „słabym, krótkoterminowym ociepleniem”. To z kolei może doprowadzić do przekroczenia poziomu 1,5°C do 2035 roku oraz progu 2°C do połowy stulecia.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Emisje
Najbogatsi ludzie na świecie pod lupą. Raport na temat emisji CO2
Emisje
Klimatyczna dezinformacja Kremla. Europa redukuje emisje, Putin planuje wzrost
Emisje
Eksperci: Porozumienie paryskie przynosi efekty. Czy to zatrzyma zmiany klimatu?
Emisje
Globalne zużycie węgla osiągnęło w 2024 roku rekordowy poziom. „Ponury obraz”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Emisje
Zła wiadomość dla astmatyków: Inhalatory szkodzą środowisku. Nowe badanie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama