Ekolodzy i naukowcy: stop finansowaniu reklam mięsa przez UE

Produkcja mięsa szkodzi środowisku, a samo mięso – ludzkiemu zdrowiu. Mimo to, choć kłóci się to z priorytetami klimatycznymi i zdrowotnymi polityki europejskiej, Unia przeznacza olbrzymie kwoty na reklamy mięsa i nabiału. Wkrótce może się to jednak zmienić.

Publikacja: 06.07.2021 15:22

Ekolodzy i naukowcy: stop finansowaniu reklam mięsa przez UE

Foto: Wesual Click/ Unsplash

W raporcie opublikowanym w kwietniu 2021 roku Greenpeace zwrócił uwagę na swoiste rozdwojenie jaźni, jakie Unia Europejska od lat prezentuje w kwestii podejścia do mięsa. Mimo ogłoszonej w ramach Europejskiego Zielonego Ładu strategii Od pola do stołu, zakładającej dążenie do rolnictwa ekologicznego i zrównoważonego oraz propagowania zdrowej diety, opartej na żywności roślinnej, unijny budżet przeznaczony na promocję mięsa oraz nabiału jest absurdalnie wręcz wysoki. Jedynie w latach 2016-2019, Unia wydała na to około 252,4 mln euro, co stanowi 32% całkowitego budżetu przeznaczonego na promocję produktów rolnych. Jedynie 19% przeznaczono natomiast na promocję warzyw i owoców, a 9% na projekty dotyczące produktów ekologicznych.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Materiał Promocyjny
Zmiany na rynku napojów. PepsiCo wyznacza trendy
Materiał Promocyjny
Wypełniacze z kartonu? Sprawdź, co zrobić ze zużytymi kartonami
Ekotrendy
Niezrealizowane proklimatyczne obietnice
Ekotrendy
ESG coraz mocniej wkracza do biznesowego świata
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Ekotrendy
Rząd nie słucha naukowców
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń