Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak twoje zakupy wpływają na klimat? Ta aplikacja to policzy

Transparentność ekologiczna marek i produktów ma coraz większe znaczenie dla konsumentów, którzy teraz mogą dowiedzieć się o swoim wpływie na środowisko dzięki przeskanowaniu rachunku.

Publikacja: 26.03.2021 13:23

Jak twoje zakupy wpływają na klimat? Ta aplikacja to policzy

Foto: Fot: Benjamin Sow/ Unsplash

Jaki ślad węglowy generują nasze codzienne zakupy? Irlandzki startup Evocco postanowił stworzyć narzędzie do jego obliczania, żeby ułatwić konsumentom podejmowanie świadomych decyzji środowiskowych.

Wystarczy za pomocą aplikacji zrobić zdjęcie swojego rachunku, a ona dokona jego analizy i obliczy ślad węglowy na podstawie lokalizacji sklepu oraz danych produktu. Dostępna dotychczas jedynie w Irlandii w Wielkiej Brytanii, aplikacja daje też użytkownikom możliwość zrekompensowania zakupów poprzez udział w Go Carbon Neutral, irlandzkiej inicjatywie non-profit, która sadzi rodzime lasy. John Beckett, założyciel Go Carbon Neutral, uważa, że ludzie muszą poczuć się odpowiedzialni za kryzys klimatyczny. „Aplikacje takie jak Evocco ułatwiają ludziom zaangażowanie się w wyzwanie i podejmowanie pozytywnych, znaczących działań” – mówi.

Czytaj też: „Ograniczcie konsumpcję”: Bill Gates uczy, jak redukować CO2

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekotrendy
Biznes wcale nie ucieka od odpowiedzialności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Ekotrendy
Producenci żywności: ROP to monopol i nowy podatek
Ekotrendy
System kaucyjny ruszył, nadchodzą zmiany
Ekotrendy
Zielona rewolucja w odpadach
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Materiał Partnera
Miliardy wyrzucane na śmietnik. Polska traci fortunę przez nieszczelny system, a rozwiązanie leży na stole
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama