Reklama

Boty pokazały, jak media promują klimatyczną dezinformację

Wpływ mediów na debatę o kryzysie klimatycznym to zarazem problem dystrybucji treści w internecie, uzależnienia od reklamodawców i dziennikarskiego prawdopośrodkizmu – co obnażył algorytm, przygotowany przez dwóch artystów.

Publikacja: 22.06.2021 14:52

Boty pokazały, jak media promują klimatyczną dezinformację

Foto: camilo jimenez

Jak w internecie walczyć ze zmianami klimatycznymi? Według artystów Tegi Brain i Sama Lavigne, warto zadbać o to, by najistotniejsze wiadomości na ten temat były właściwie wyeksponowane i dzięki temu, bardziej zauważalne dla internautów. Stworzyli więc Synthetic Messanger, czyli projekt, który dzięki interakcji botów regularnie podbija widoczność wiadomości dotyczących klimatu.

Dzięki narzędziu setki botów codziennie wyszukują i „czytają” wiadomości na temat kryzysu klimatycznego, dzięki czemu stają się one bardziej widoczne w sieci.  Boty klikają również w reklamy, aby dodatkowo wesprzeć publikacje. I choć Brain i Lavigne wiedzą, że Synthetic Messanger nie zmieni funkcjonowania mediów ani nie powstrzyma katastrofy klimatycznej, to liczą na to, że obnaży niedoskonałości związane z przedstawianiem naprawdę istotnych informacji w internecie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Walka o klimat
Chiny tworzą największy system parków narodowych na świecie. Rywalizacja z USA
Walka o klimat
Debata Nowy projekt ROP podnosi temperaturę na rynku
Walka o klimat
GOZ: Krok do przodu, dwa kroki do tyłu
Walka o klimat
Chcemy świata, w którym opakowania będą w całości pochodzić z materiałów odnawialnych
Walka o klimat
Trzeba zadbać o to, by recyklat został w Polsce
Reklama
Reklama