Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 13.10.2025 15:08 Publikacja: 22.06.2021 14:52
Foto: camilo jimenez
Jak w internecie walczyć ze zmianami klimatycznymi? Według artystów Tegi Brain i Sama Lavigne, warto zadbać o to, by najistotniejsze wiadomości na ten temat były właściwie wyeksponowane i dzięki temu, bardziej zauważalne dla internautów. Stworzyli więc Synthetic Messanger, czyli projekt, który dzięki interakcji botów regularnie podbija widoczność wiadomości dotyczących klimatu.
Dzięki narzędziu setki botów codziennie wyszukują i „czytają” wiadomości na temat kryzysu klimatycznego, dzięki czemu stają się one bardziej widoczne w sieci. Boty klikają również w reklamy, aby dodatkowo wesprzeć publikacje. I choć Brain i Lavigne wiedzą, że Synthetic Messanger nie zmieni funkcjonowania mediów ani nie powstrzyma katastrofy klimatycznej, to liczą na to, że obnaży niedoskonałości związane z przedstawianiem naprawdę istotnych informacji w internecie.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Jutro wiele firm w Polsce obudzi się w nowej rzeczywistości: oficjalnie ruszy system kaucyjny. Ale, mimo wszystk...
Pod wieloma względami kilkanaście minionych miesięcy można uznać za czas odwrotu od zielonej rewolucji w gospoda...
W ciągu najbliższej dekady Chiny zamierzają stać się globalnym liderem w dziedzinie ochrony środowiska. Jak? Pla...
Nowe założenia rozszerzonej odpowiedzialności producenta przedstawione przez resort klimatu wywołują gorącą dysk...
Trudno o cyrkularność, gdy kluczowe dla jej rozwoju przepisy od lat tkwią w zamrażarce. Najbardziej paląca dziś...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas