Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.07.2025 17:01 Publikacja: 13.05.2022 12:46
Foto: Adobe Stock
Raport organizacji ekologicznej Possible przeprowadził analizę celów klimatycznych wyznaczonych przez branżę lotniczą od 2000 roku. Jak się okazuje, niemal każdy z nich został pominięty, zmieniony lub zignorowany, co według autorów raportu wskazuje na brak zdolności linii lotniczych do samoregulacji. Te z kolei, które udało się zrealizować, były z reguły niewystarczająco ambitne, aby rzeczywiście zmniejszyć negatywny wpływ lotnictwa na klimat.
Autorzy raportu zwrócili uwagę na niejasne definicje, wykorzystane przy formułowaniu celów klimatycznych, nieprzejrzyste monitorowanie oraz niespójne raportowanie postępów w realizacji postanowień. Wskazali również na częste zmiany, zastępowanie celów innymi oraz porzucanie ich w trakcie realizacji. Podkreślili, że podmioty wyznaczające cele nigdy nie informowały o sukcesie lub porażce w pierwotnym docelowym roku końcowym.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Hałas generowany przez transport szkodzi zdrowiu bardziej niż bierne palenie czy kontakt z ołowiem – wynika z no...
Wprowadzenie podatku od biletów lotniczych mogłoby przynieść dodatkowe środki na walkę ze zmianami klimatu – wyn...
Nowy raportu think tanku T&E „State of European Transport” potwierdza sukcesy unijnej polityki dotyczącej redukc...
Rezygnacja z samochodów z silnikami spalinowymi zapewne nie wystarczy, by zmniejszyć ilość zanieczyszczeń w mias...
Na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) wystartowało największe w naszym kraju badanie poświęcone...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas