Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 01:56 Publikacja: 13.05.2022 12:46
Foto: Adobe Stock
Raport organizacji ekologicznej Possible przeprowadził analizę celów klimatycznych wyznaczonych przez branżę lotniczą od 2000 roku. Jak się okazuje, niemal każdy z nich został pominięty, zmieniony lub zignorowany, co według autorów raportu wskazuje na brak zdolności linii lotniczych do samoregulacji. Te z kolei, które udało się zrealizować, były z reguły niewystarczająco ambitne, aby rzeczywiście zmniejszyć negatywny wpływ lotnictwa na klimat.
Autorzy raportu zwrócili uwagę na niejasne definicje, wykorzystane przy formułowaniu celów klimatycznych, nieprzejrzyste monitorowanie oraz niespójne raportowanie postępów w realizacji postanowień. Wskazali również na częste zmiany, zastępowanie celów innymi oraz porzucanie ich w trakcie realizacji. Podkreślili, że podmioty wyznaczające cele nigdy nie informowały o sukcesie lub porażce w pierwotnym docelowym roku końcowym.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM) i agencja komunikacyjna Etto Comms ogłosiły nawiązanie współpracy...
Hałas generowany przez transport szkodzi zdrowiu bardziej niż bierne palenie czy kontakt z ołowiem – wynika z no...
Wprowadzenie podatku od biletów lotniczych mogłoby przynieść dodatkowe środki na walkę ze zmianami klimatu – wyn...
Nowy raportu think tanku T&E „State of European Transport” potwierdza sukcesy unijnej polityki dotyczącej redukc...
Rezygnacja z samochodów z silnikami spalinowymi zapewne nie wystarczy, by zmniejszyć ilość zanieczyszczeń w mias...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas