Reklama

Rekordowy maj w UE. Paliwa kopalne wygenerowały mniej energii niż wiatr i słońce

Think tank energetyczny Ember poinformował, że w minionym miesiącu produkcja energii ze źródeł słonecznych i wiatrowych w Unii Europejskiej przewyższyła tę pochodzącą z paliw kopalnych. To doskonałe wieści.

Publikacja: 30.06.2023 10:15

Rekordowy maj w UE. Paliwa kopalne wygenerowały mniej energii niż wiatr i słońce

Foto: AdobeStock

Jak wynika z analizy Ember – środowiskowego think tanku non-profit, prowadzącego kampanię na rzecz zmniejszenia zużycia węgla – w maju w Unii Europejskiej niemal jedna trzecia energii elektrycznej pochodziła ze słońca i wiatru (59 TWh, 31 proc.), podczas gdy elektrownie zasilane paliwami kopalnymi wygenerowały 53 TWh (27 proc.). To rekordowo niski poziom – stało się tak po raz pierwszy w historii. 

Z raportu Ember wynika, że energia słoneczna odnotowała w maju rekordowe 14 proc. zapotrzebowania na energię elektryczną we Wspólnocie, osiągając poziom 27 TWh. Poprzedni rekord padł w lipcu minionego roku. Jak zaznaczono, sama fotowoltaika wyprzedziła produkcję energii z węgla.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Odnawialne Źródła Energii
Walka o dominację w świecie AI. Które mocarstwo ma lepszą strategię?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Odnawialne Źródła Energii
Farma fotowoltaiczna w kosmosie. Ten projekt rozwiązałby problemy Europy
Odnawialne Źródła Energii
Raport: OZE tańsze niż najtańsze paliwa kopalne. Nowe technologie dają przewagę
Odnawialne Źródła Energii
Chiny domykają pętlę energetyczną. Finał wielkiego projektu na „morzu śmierci”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Odnawialne Źródła Energii
Fotowoltaika dominuje w Europie po raz pierwszy w historii. Przełomowy czerwiec
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama