Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 01.09.2025 11:34 Publikacja: 29.03.2024 11:59
W Wielkanoc marnujemy więcej żywności niż zwykle – wynika z badań.
Foto: Cottonbro Studio Pexels
Z danych Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) wynika, że na świecie co roku marnuje się 1,3 mld ton żywności nadającej się do spożycia. To niezwykle dużo, bo aż 1/3 produkcji żywności na Ziemi.
Tymczasem w święta – między innymi w zbliżającą się wielkimi krokami Wielkanoc – problem ten staje się jeszcze bardziej palący, niż w innych okresach. Choć Polacy, jak można się dowiedzieć z najnowszych badań, starają się ograniczać wyrzucanie jedzenia z powodów ekonomicznych, to jednak nadal w śmietnikach lądują potrawy, także świąteczne. Jakie dania wyrzucamy najczęściej?
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Zmiany klimatyczne i towarzyszące im ekstremalne zjawiska pogodowe doprowadziły do gwałtownego wzrostu cen podst...
Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) postanowił ukrócić nieetyczne praktyki branży mięsnej. To ma u...
Nowe zalecenia dietetyczne Austrii uwzględniają zarówno przesłanki zdrowotne, jak i klimatyczne. To kolejne pańs...
Menu w wiosce olimpijskiej podczas tegorocznych igrzysk olimpijskich w Paryżu miało opierać się głównie na rośli...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Nowy raport ekspertów Banku Światowego alarmuje: zmiany w rolnictwie są niezbędne, aby ograniczyć globalne emisj...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas