Roczny ślad węglowy z korzystania z elektroniki w Polsce to średnio 2,6 tony CO2

Podczas gdy Polacy z urządzeń elektronicznych korzystają średnio przez 13 godzin dziennie, za około 30 proc. ich śladu węglowego może odpowiadać „cyberślad” – wynika z badania przeprowadzonego przez serwis theprotocol.it.

Publikacja: 11.08.2023 14:29

Roczny ślad węglowy z korzystania z elektroniki w Polsce to średnio 2,6 tony CO2

Foto: Adobe stock

Serwis rekrutacyjny dla branży IT theprotocol.it, na który powołuje się portal Zielona Interia, przebadał kompleksowo postawy Polaków wobec tzw. ekologii cyfrowej. Z badania wynika, iż Polacy z urządzeń elektronicznych korzystają średnio przez 13 godzin dziennie, w tym przez 9 godzin i 38 minut korzystają z Internetu. Dotyczy to czasu spędzanego na wszystkich urządzeniach – część z nich może być wykorzystywana równocześnie w tym samym momencie. Najwięcej czasu respondentom zajmują specjalistyczne oprogramowanie (ok. 2 godz. i 15 min dziennie), media społecznościowe (ok. 2 godz. 10 min) oraz przeglądanie stron internetowych ( ok. 2 godz. 4 min). Najczęściej ankietowani korzystają ze smartfonów (88,5%) i laptopów (85%).

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Klimat i ludzie
Nowe odkrycie dotyczące roślin. Przełom w badaniach nad zmianami klimatu
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Klimat i ludzie
Tegoroczna powódź może być groźna dla Bałtyku. Wyniki badań polskich naukowców
Klimat i ludzie
„Miliardy ptaków giną, byśmy mogli się ładnie ubrać”. Apel słynnej projektantki
Klimat i ludzie
Znany ośrodek narciarski w Alpach się zamyka. Brak śniegu i problemy finansowe
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Klimat i ludzie
Pozostało nam jedynie 27 procent żywej planety. Eksperci z WWF alarmują
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni