Reklama
Rozwiń
Reklama

Media mówią o klimacie coraz częściej i bardziej stanowczo

Jak wynika z analizy naukowców, o klimacie w mediach mówi się nie tylko coraz częściej, ale również z użyciem bardziej doniosłego języka.

Publikacja: 23.12.2021 14:10

Media mówią o klimacie coraz częściej i bardziej stanowczo

Foto: Adobe Stock

Według danych zebranych przez platformę do nauki języków Babbel oraz inicjatywy Media and Climate Change Observatory (MeCCO) na Uniwersytecie Kolorado w Boulder, w mediach coraz częściej pojawiają się informacje na temat klimatu. Analiza 127 mediów w 59 krajach i 13 językach dowiodła, że w październiku i listopadzie 2021 roku nastąpił dynamiczny wzrost liczby materiałów związanych z globalnym ociepleniem. W Stanach Zjednoczonych w ciągu tych dwóch miesięcy wspominano o sytuacji klimatycznej najwięcej od listopada i grudnia 2009 roku, czyli od szczytu klimatycznego COP15 w Kopenhadze. Po 12 latach podobne zainteresowanie mediów pojawiło się dopiero w związku z tegorocznym szczytem COP26 w Glasgow.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Klimat i ludzie
Administracja Trumpa ma „listę słów zakazanych”. Decyzja Departamentu Energii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Klimat i ludzie
Obchody 10-lecia Agendy 2030 w Akademii Leona Koźmińskiego. „Czas na działanie”
Klimat i ludzie
Światowy Dzień bez Samochodu. Jesteśmy liderem Europy, ale to nie powód do dumy
Klimat i ludzie
Naukowcy o mundialu w 2026 roku: ostatni taki turniej. Sport przegrywa z upałami
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Klimat i ludzie
Koniec świata koneserów. Rekordowe upały zmieniają rynek wina na świecie
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama