Google mimo obietnic wciąż pozwala zarabiać klimatycznym sceptykom

Mimo zdecydowanego komunikatu, jaki Google wydał w październiku, obok treści promujących dezinformację klimatyczną wciąż pojawiają się reklamy.

Publikacja: 18.12.2021 14:00

Google mimo obietnic wciąż pozwala zarabiać klimatycznym sceptykom

Foto: Bloomberg

Według nowego raportu Centrum Przeciwdziałania Cyfrowej Nienawiści (CCDH), mimo zapewnień Google, że podejmie walkę z dezinformacją klimatyczną, wyniki nie są zadowalające.

W październiku firma ogłosiła nową politykę, zabraniającą „reklam i monetyzacji treści, które są sprzeczne z ugruntowanym konsensusem naukowym dotyczącym istnienia i przyczyn zmian klimatycznych”. Nowa zasada miała zacząć obowiązywać reklamodawców Google, wydawców i twórców YouTube od 9 listopada.

Pozostało 86% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Klimat i ludzie
Większość Polaków uważa anomalie pogodowe za poważne zagrożenie. Czego się obawiamy?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Klimat i ludzie
Nieszczęśliwe owoce pomogą rozwiązać problem marnowania żywności? Ciekawe badanie
Klimat i ludzie
Czy państwa mają obowiązek walczyć ze zmianami klimatu? Przełomowa opinia MTS
Klimat i ludzie
Jaki wpływ na środowisko ma Black Friday? Święto przecen i góra śmieci
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Klimat i ludzie
Polacy nie chcą rezygnować ze stylu życia, który szkodzi planecie. Nowe badanie