Google mimo obietnic wciąż pozwala zarabiać klimatycznym sceptykom

Mimo zdecydowanego komunikatu, jaki Google wydał w październiku, obok treści promujących dezinformację klimatyczną wciąż pojawiają się reklamy.

Publikacja: 18.12.2021 14:00

Google mimo obietnic wciąż pozwala zarabiać klimatycznym sceptykom

Foto: Bloomberg

Według nowego raportu Centrum Przeciwdziałania Cyfrowej Nienawiści (CCDH), mimo zapewnień Google, że podejmie walkę z dezinformacją klimatyczną, wyniki nie są zadowalające.

W październiku firma ogłosiła nową politykę, zabraniającą „reklam i monetyzacji treści, które są sprzeczne z ugruntowanym konsensusem naukowym dotyczącym istnienia i przyczyn zmian klimatycznych”. Nowa zasada miała zacząć obowiązywać reklamodawców Google, wydawców i twórców YouTube od 9 listopada.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Klimat i ludzie
USA uderzają w kraje najbardziej narażone na zmiany klimatu. Decyzja Trumpa
Klimat i ludzie
Kolejny cios Trumpa w politykę klimatyczną. Na spotkaniu nie pojawił nikt z USA
Klimat i ludzie
Jaka będzie polityka klimatyczna Niemiec po wyborach? Eksperci o planach CDU
Klimat i ludzie
Państwo na Pacyfiku zaoferuje „złote paszporty”. Ratunek przed zmianami klimatu
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Klimat i ludzie
Czy świat kończy walkę ze zmianami klimatu? „USA dążą do rozwalenia układu”