Google mimo obietnic wciąż pozwala zarabiać klimatycznym sceptykom

Mimo zdecydowanego komunikatu, jaki Google wydał w październiku, obok treści promujących dezinformację klimatyczną wciąż pojawiają się reklamy.

Publikacja: 18.12.2021 14:00

Google mimo obietnic wciąż pozwala zarabiać klimatycznym sceptykom

Foto: Bloomberg

Według nowego raportu Centrum Przeciwdziałania Cyfrowej Nienawiści (CCDH), mimo zapewnień Google, że podejmie walkę z dezinformacją klimatyczną, wyniki nie są zadowalające.

W październiku firma ogłosiła nową politykę, zabraniającą „reklam i monetyzacji treści, które są sprzeczne z ugruntowanym konsensusem naukowym dotyczącym istnienia i przyczyn zmian klimatycznych”. Nowa zasada miała zacząć obowiązywać reklamodawców Google, wydawców i twórców YouTube od 9 listopada.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Klimat i ludzie
Co Polacy myślą o zmianach klimatu? Nowe badanie pokazuje niepokojącą tendencję
Klimat i ludzie
Donald Trump w świecie kryptowalut. Ile bitcoinów trzeba, by ugotować Ziemię?
Klimat i ludzie
Znana organizacja klimatyczna bez finansowania. Decyzja funduszu Jeffa Bezosa
Klimat i ludzie
Eksperci obliczyli ślad węglowy rozgrywek piłki nożnej. Wskazują troje winnych
Klimat i ludzie
Poznań na prestiżowej liście. Chodzi o kwestie ochrony przyrody