Reklama
Rozwiń

YouTube i Google nie dadzą zarobić wątpiącym w globalne ocieplenie

Od listopada twórcy treści, które zaprzeczają aktualnej wiedzy naukowej na temat zmian klimatycznych, nie będą mogli zarabiać na reklamach na YouTube.

Publikacja: 08.10.2021 14:50

YouTube i Google nie dadzą zarobić wątpiącym w globalne ocieplenie

Foto: Bloomberg

Zmiana polityki reklamowej obejmie również reklamy Google. W czwartek zespół Google Ads poinformował o wprowadzeniu nowych zasad, które mają ograniczyć promocję treści niezgodnych z nauką. Google planuje egzekwować nowe zasady przy wykorzystaniu zarówno algorytmów jak i weryfikacji przez swoich pracowników.

Firma obiecała „przyjrzeć się uważnie” treściom publikowanym na swoich platformach. W kontekście umożliwienia korzystania reklam kluczowe będzie, czy dana treść promuje denializm klimatyczny, czy jedynie z nim dyskutuje. Szereg tematów, takich jak debaty na temat polityki klimatycznej, różne skutki zmian klimatycznych i nowe badania będzie nadal dozwolona.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Klimat i ludzie
Antyklimatyczna polityka Trumpa. Koniec raportów na temat zmian klimatu?
Klimat i ludzie
Co trzeci obywatel chce uciec z tego kraju. Zalew wniosków o „wizy klimatyczne”
Klimat i ludzie
Shein i obietnice bez pokrycia. Rośnie presja na giganta „szybkiej mody”
Klimat i ludzie
Najbogatsza organizacja klimatyczna na świecie. Wydaje miliony, mało kto ją zna
Klimat i ludzie
Nadchodzi nowy unijny cel klimatyczny. Będzie ambitnie czy wygodnie?