Zmiana polityki reklamowej obejmie również reklamy Google. W czwartek zespół Google Ads poinformował o wprowadzeniu nowych zasad, które mają ograniczyć promocję treści niezgodnych z nauką. Google planuje egzekwować nowe zasady przy wykorzystaniu zarówno algorytmów jak i weryfikacji przez swoich pracowników.
Firma obiecała „przyjrzeć się uważnie” treściom publikowanym na swoich platformach. W kontekście umożliwienia korzystania reklam kluczowe będzie, czy dana treść promuje denializm klimatyczny, czy jedynie z nim dyskutuje. Szereg tematów, takich jak debaty na temat polityki klimatycznej, różne skutki zmian klimatycznych i nowe badania będzie nadal dozwolona.
Czytaj więcej
Bank Światowy ostrzega, że w ciągu najbliższych 30 lat 216 mln ludzi może być zmuszonych do migracji z powodu zmian klimatycznych.
Google oświadczył, że nowe zasady zostały ustalone w oparciu o konsultacje z ekspertami z Międzyrządowego Zespołu ONZ ds. Raportów Oceniających Zmiany Klimatu oraz innych „autorytatywnych źródeł”.
„Dzisiaj ogłaszamy nową politykę monetyzacji dla reklamodawców Google, wydawców i twórców YouTube, która zabroni reklamowania i zarabiania na treściach, które są sprzeczne z ugruntowanym konsensusem naukowym co do istnienia i przyczyn zmian klimatycznych. Obejmuje to treści odnoszące się do zmian klimatycznych jako mistyfikacji lub oszustwa, twierdzenia zaprzeczające, że długoterminowe trendy pokazują, że globalny klimat się ociepla, oraz twierdzenia zaprzeczające, że emisje gazów cieplarnianych lub działalność człowieka przyczyniają się do zmiany klimatu” – napisano w oświadczeniu.