Reklama

Raport: produkcja samochodów bardziej emisyjna niż branża paliwowa?

Autorzy raportu globalnego ośrodka doradczego Nomisma oraz think tanku Carbon Tracker twierdzą, że inwestycje w producentów samochodów można uznać za bardziej emisyjne niż inwestycje w koncerny naftowe.

Publikacja: 07.02.2024 09:52

Autorzy raportu oceniają, że łączne emisje dwutlenku węgla Toyoty, Volkswagena i Stellantisa są wyżs

Autorzy raportu oceniają, że łączne emisje dwutlenku węgla Toyoty, Volkswagena i Stellantisa są wyższe niż łączne emisje Wielkiej Brytanii, Francji oraz Włoch.

Foto: Michaela Nagyidaiova Bloomberg Finance LP

Najnowszy raport globalnego ośrodka doradczego Nomisma oraz think tanku Carbon Tracker  wykazał, że oceny ESG (czynniki, w oparciu o które tworzone są pozafinansowe oceny firm) stosowane przez instytucje finansowe nie odzwierciedlają prawdziwego wpływu firm motoryzacyjnych na środowisko.

Zdecydowanie bardziej precyzyjna pod tym względem jest unijna taksonomia. Analiza została opublikowana tuż po tym, jak Toyota zdecydowała się zawiesić dostawy 10 pojazdów z silnikiem Diesla w związku z dochodzeniem w sprawie dokładności testów emisji spalin, kilka miesięcy po rozpoczęciu w Australii pierwszych „rzeczywistych” testach emisji samochodów osobowych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Emisje
Trump otwiera kolejny front walki z ograniczaniem emisji. Weto i groźba odwetu
Emisje
Przełom w polityce klimatycznej USA. Gazy cieplarniane przestają być problemem
Emisje
Raport: Połowa globalnych emisji CO2 to zasługa 36 firm. Na liście potentaci
Emisje
Emisja gazów cieplarnianych w Europie: Niemcy liderem. Jak wypadła Polska?
Emisje
Branża turystyczna coraz bardziej szkodzi środowisku. 3 mocarstwa na czele listy
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama