Aktualizacja: 24.11.2024 23:02 Publikacja: 07.02.2024 09:52
Autorzy raportu oceniają, że łączne emisje dwutlenku węgla Toyoty, Volkswagena i Stellantisa są wyższe niż łączne emisje Wielkiej Brytanii, Francji oraz Włoch.
Foto: Michaela Nagyidaiova Bloomberg Finance LP
Najnowszy raport globalnego ośrodka doradczego Nomisma oraz think tanku Carbon Tracker wykazał, że oceny ESG (czynniki, w oparciu o które tworzone są pozafinansowe oceny firm) stosowane przez instytucje finansowe nie odzwierciedlają prawdziwego wpływu firm motoryzacyjnych na środowisko.
Zdecydowanie bardziej precyzyjna pod tym względem jest unijna taksonomia. Analiza została opublikowana tuż po tym, jak Toyota zdecydowała się zawiesić dostawy 10 pojazdów z silnikiem Diesla w związku z dochodzeniem w sprawie dokładności testów emisji spalin, kilka miesięcy po rozpoczęciu w Australii pierwszych „rzeczywistych” testach emisji samochodów osobowych.
Kontynuacja obecnej polityki doprowadzi do katastrofy klimatycznej – przekonują autorzy nowego raportu Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska (UNEP) i wzywają najbogatsze kraje świata: musicie wziąć na siebie ciężar redukcji emisji.
W 2023 roku emisje gazów cieplarnianych spadły o ponad 8 proc. – wskazuje nowy raport Komisji Europejskiej dotyczący działań na rzecz klimatu. Wspólnota jest na dobrej drodze do realizacji swojego zobowiązania – ograniczenia emisji o co najmniej 55 proc. do 2030 roku – oceniono.
Pięćdziesięciu najbogatszych miliarderów na świecie w mniej niż trzy godziny emituje średnio więcej dwutlenku węgla niż przeciętny Brytyjczyk przez całe swoje życie – wskazuje najnowszy raport organizacji humanitarnej Oxfam. „Ich ekstremalne emisje podsycają nierówności, głód i zagrażają życiu" – alarmują badacze.
Eksperci Międzynarodowej Agencji Energetycznej alarmują w nowym raporcie World Energy Outlook, że pozostało niewiele czasu na odejście od węgla, ropy i gazu, aby zachować nadzieję na ograniczenie wzrostu średniej temperatury na świecie na poziomie 1,5 stopnia Celsjusza. Czysta energia rozwija się wprawdzie znakomicie, ale paliwa kopalne wciąż generują emisje.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Naukowcy z brytyjskiego Uniwersytetu Cambridge są przekonani, że jednym ze sposobów na ograniczenie szkodliwego wpływu lotnictwa na środowisko jest spowolnienie samolotów pasażerskich. To wydłuży wakacyjne podróże, ale zdaniem ekspertów może pomóc w ograniczeniu skutków zmian klimatu.
Sejm przyjął ustawę wdrażającą dyrektywę w sprawie sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSRD).
Czysta energia z fuzji jądrowej ma być tania i nieograniczona, a kompaktowy reaktor, wielkości kontenera, będzie można ustawić wszędzie. Rozwiązanie problemów energetycznych świata jest coraz bliżej.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej miał zdecydować o wstrzymaniu największego programu wspierającego wymianę starych kotłów na węgiel i drewno (tzw. kopciuchów) nawet na kilka miesięcy.
Aktywiści klimatyczni z ruchu Ostatnie Pokolenie zapowiadają protesty, które mogą utrudnić poruszanie się po Warszawie. Działacze sprzeciwiają się w ten sposób polityce rządu Donalda Tuska, który – jak zaznaczają – "po roku rządów wciąż napędza kryzys klimatyczny".
Ubiegłoroczny szczyt klimatyczny COP28 w Dubaju zakończył się globalnym wezwaniem do odchodzenia od paliw kopalnych. Jednak w tym roku, zamiast pogłębić zobowiązanie, kraje unikają nawet jego powtórzenia.
Baterie samochodów elektrycznych wytrzymują dłużej, niż oczekiwano – pokazuje to ocena ponad 7 000 elektryków. Statystycznie są bez usterek po przejechaniu 300 000 km.
Zaczęło się od innowacyjnego pomysłu. Teraz Volkswagen testuje pierwsze elektryczne traktory dla nowoczesnego rolnictwa w afrykańskiej Rwandzie.
Inwestorzy dobrze przyjęli ogłoszone w czwartek wyniki największego polskiego ubezpieczyciela. Jego akcje na warszawskiej giełdzie zyskały na zamknięciu notowań blisko 7 proc., podstawowe indeksy około 1,5 proc.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas