Aktualizacja: 21.05.2025 06:33 Publikacja: 12.07.2023 14:16
Foto: AdobeStock
Badacze doszli do wniosku, że opodatkowanie luksusowych towarów i usług – między innymi podróży samolotem czy wysoko emisyjnymi pojazdami – byłoby bardziej sprawiedliwym i skutecznym sposobem na ograniczenie emisji dwutlenku węgla niż wprowadzenie stałego podatku od emisji CO2. Jednolity podatek od emisji dwutlenku węgla jest zdaniem wielu ekspertów niesprawiedliwym i mało skutecznym sposobem walki z emisjami z gospodarstw domowych – przede wszystkim w krajach o wyższych dochodach. Dlaczego? Naukowcy zaznaczają, że wynika to z faktu, iż niektóre wydatki związane z emisjami dwutlenku węgla, takie jak ogrzewanie czy paliwo, są po prostu w gospodarstwach domowych niezbędne – stały podatek od emisji dwutlenku węgla w niewielkim stopniu może więc mieć wpływ na zmianę nawyków. Wiele gospodarstw domowych o niższych dochodach – które najwięcej wydają na podstawowe towary i usługi – są tymczasem najbardziej dotknięte wyższymi cenami.
36 największych gigantów paliwowych na świecie – w tym Saudi Aramco, Coal India, ExxonMobil, Shell oraz liczne p...
Nowe dane opublikowane przez Główny Urząd Statystyczny potwierdzają, że za zdecydowaną większość emisji gazów ci...
Emisje z turystyki powinny spadać, tymczasem – cały czas rosną. Autorzy badania opublikowanego w czasopiśmie „Na...
Kontynuacja obecnej polityki doprowadzi do katastrofy klimatycznej – przekonują autorzy nowego raportu Programu...
W 2023 roku emisje gazów cieplarnianych spadły o ponad 8 proc. – wskazuje nowy raport Komisji Europejskiej dotyc...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas