19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 09:17 Publikacja: 19.07.2021 15:52
Foto: klimat.rp.pl
Zgodnie z ideą „W trosce o lepsze jutro” Lidl Polska wdraża liczne działania dążące do odpowiedzialnej produkcji i konsumpcji – jedną z podejmowanych przez firmę aktywności w tym kontekście jest ochrona klimatu. Rozszerzenie asortymentu marek własnych Lidl o produkty neutralne dla klimatu umożliwi klientom robienie zakupów w sposób zrównoważony i aktywne przyczynianie się do ochrony klimatu.
„Cieszymy się, że w sklepach Lidl Polska klienci wkrótce będą mogli zaopatrzyć się w produkty neutralne dla klimatu. Oprócz tego będą one oczywiście wysokiej jakości, w atrakcyjnej, niskiej cenie, wytworzone w sposób zrównoważony – tak jak wszystkie oferowane przez nas produkty. W ten sposób stworzymy klientom możliwość dokonania świadomego wyboru i wypróbowania bardziej przyjaznych klimatowi alternatyw dla produktów konwencjonalnych. Produkty neutralne dla klimatu mają również pozytywny wpływ np. na bioróżnorodność i ochronę zasobów” – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska.
Mamy trzy priorytety: planetę, klimat i system żywnościowy. Obracają się one wokół opakowań o obiegu zamkniętym, które chronią różnorodność biologiczną i uzupełniają przyrodę – podkreśla José Matthijsse, prezeska i dyrektorka generalna SIG w Europie.
Polski recyklat jest pożądany na rynku europejskim – mówi Paweł Lesiak, wiceprezes firmy Interzero.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Jakie są scenariusze wprowadzania regulacji dotyczących rozszerzonej odpowiedzialności producenta? Jakie cele powinna spełniać ta ustawa? Jak pogodzić – nierzadko sprzeczne – cele biznesu i samorządów?
Czy istnieje związek między nagrodą Zielone Orły „Rzeczpospolitej” a listopadowym zwycięstwem Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich w USA? Tak i to nawet znacznie większy niż mogłoby się wydawać.
Wraz z cyfryzacją gospodarki i życia szybko przybywa nam elektrośmieci. W ślad za tym nie idzie jednak świadomość, co należy z nimi robić.
Jakie są scenariusze wprowadzania regulacji dotyczących rozszerzonej odpowiedzialności producenta? Jakie cele powinna spełniać ta ustawa? Jak pogodzić – nierzadko sprzeczne – cele biznesu i samorządów?
System ruszy jednak za rok, nie za miesiąc. Rynek nadal czeka na projekt rozszerzonej odpowiedzialności producenta.
Impet, z jakim świat próbował przystępować do walki ze zmianami klimatycznymi, wyraźnie wygasł. Tyle że utarte koleiny, do których wracamy, nie przyniosą nam nic dobrego.
Rozwiązanie problemu kłopotliwych opakowań jest jednym z największych wyzwań globalnej – i polskiej – gospodarki.
Zrównoważone budownictwo w Polsce dopiero się rozpędza. Jego roli nie da się przecenić – przyczynia się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i ochrony środowiska, wspiera dobrostan ludzi.
W obliczu rosnących cen paliw oraz dążenia do wyższej efektywności energetycznej budynków pompy ciepła są rozwiązaniem, które łączy korzyści ekologiczne z ekonomicznymi. Potwierdzają to m.in. ostatnie analizy kosztów zaopatrywania w ciepło domów jednorodzinnych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas