Konsumenci chętniej sięgają po produkty z ekoetykietą

Według Ecolabel Index, na całym świecie funkcjonuje obecnie 148 rodzajów etykiet wyróżniających produkty ekologiczne. Jak wynika z najnowszych badań – konsumenci w przeważającej większości zwracają na nie uwagę i chętniej wybierają produkty, które są nimi oznaczone.

Publikacja: 29.03.2021 14:55

Konsumenci chętniej sięgają po produkty z ekoetykietą

Foto: Peter Bond/ Unsplash

Naukowcy z projektu LEAP (Livestock, Environment and People) związanego z Oxford Martin School przeanalizowali 56 różnych badań, w których sprawdzono jak ekoetykiety wpływają na wybory ponad 42 tysięcy konsumentów. Etykiety zostały uszeregowane według tekstu i logo, a także ogólnego przekazu, na przykład „organiczne” czy „wolne od pestycydów”. Następnie poddano analizie ich skuteczność w zależności od cech konsumentów.

Czytaj też: Jak twoje zakupy wpływają na klimat? Ta aplikacja to policzy

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Ekotrendy
Dobre rozwiązania IT to podstawa sukcesu systemu kaucyjnego
Ekotrendy
System kaucyjny - nowe zasady dla producentów, sieci sklepów i konsumentów
Materiał Promocyjny
Zmiany na rynku napojów. PepsiCo wyznacza trendy
Materiał Promocyjny
Wypełniacze z kartonu? Sprawdź, co zrobić ze zużytymi kartonami
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Ekotrendy
Niezrealizowane proklimatyczne obietnice