Ofensywa gigantów paliwowych w sieci. „Tysiące reklam, miliony wyświetleń”

Najnowsza analiza organizacji Climate Action Against Dezinformation wykazała, że przez pierwsze pięć dni trwania konferencji klimatycznej w Dubaju, największe koncerny naftowe i gazowe, takie jak Aramco, Total i Exxon, opublikowali w Google i YouTube ponad 5000 reklam.

Publikacja: 08.12.2023 16:21

W trakcie szczytu klimatycznego w Dubaju reklamy zamieszczał w sieci między innymi saudyjski koncern

W trakcie szczytu klimatycznego w Dubaju reklamy zamieszczał w sieci między innymi saudyjski koncern paliwowy Saudi Aramco. Poruszały one aspekt równości płci m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Indiach.

Foto: Christopher Pike; 2023 Bloomberg Finance LP

Zdaniem wielu obserwatorów i aktywistów „greenwashing” to najbardziej odpowiednie określenie szczytu klimatycznego COP28 w Dubaju. Mimo, że jednym z celów konferencji ma być uzgodnienie definitywnego odejścia od paliw kopalnych, wszystkie dotychczasowe doniesienia mediów wskazują na to, że gospodarzom wydarzenia znacznie bardziej zależy na ocieplaniu i „wybielaniu” wizerunku oraz reputacji branży paliwowej.

Jak informują przedstawiciele kampanii „Kick Big Polluters Out”, w tym roku na szczyt klimatyczny do Dubaju przybyło aż 2456 lobbystów zajmujących się paliwami kopalnymi. To mniej więcej czterokrotnie więcej niż podczas ubiegłorocznej konferencji COP27 w Egipcie.

Pozostało 81% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Planeta
Na Antarktydzie znaleziono pierwszy w historii bursztyn. Ma 90 milionów lat
Planeta
Mikroplastik może zmieniać pogodę i klimat na Ziemi? Nowe wyniki badań
Planeta
Eksperci: Przekroczyliśmy próg 1,5 stopnia Celsjusza. Co to oznacza dla klimatu?
Planeta
Triumf giganta paliwowego w sądzie. Nie będzie nakazu obniżenia emisji CO2
Materiał Promocyjny
Dylematy ekologiczne
Planeta
Polacy zmęczeni zmianami klimatu? Nowy raport pokazuje zmianę nastrojów