Aktualizacja: 30.06.2025 23:12 Publikacja: 08.12.2023 16:21
W trakcie szczytu klimatycznego w Dubaju reklamy zamieszczał w sieci między innymi saudyjski koncern paliwowy Saudi Aramco. Poruszały one aspekt równości płci m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Indiach.
Foto: Christopher Pike; 2023 Bloomberg Finance LP
Zdaniem wielu obserwatorów i aktywistów „greenwashing” to najbardziej odpowiednie określenie szczytu klimatycznego COP28 w Dubaju. Mimo, że jednym z celów konferencji ma być uzgodnienie definitywnego odejścia od paliw kopalnych, wszystkie dotychczasowe doniesienia mediów wskazują na to, że gospodarzom wydarzenia znacznie bardziej zależy na ocieplaniu i „wybielaniu” wizerunku oraz reputacji branży paliwowej.
Jak informują przedstawiciele kampanii „Kick Big Polluters Out”, w tym roku na szczyt klimatyczny do Dubaju przybyło aż 2456 lobbystów zajmujących się paliwami kopalnymi. To mniej więcej czterokrotnie więcej niż podczas ubiegłorocznej konferencji COP27 w Egipcie.
Ekstremalne zjawiska pogodowe, takie jak rekordowe fale upałów, susze i pożary, nie będą w niej występować jak d...
W maju lądolód Grenlandii topniał kilkanaście razy szybciej od średniej z poprzednich lat – alarmuje World Weath...
Mimo zapewnień NATO, że do połowy stulecia siły zbrojne paktu będą bezemisyjne, w globalnej skali wojskowość będ...
Brazylijski dyplomata André Corrêa do Lago, przewodniczący tegorocznego szczytu klimatycznego COP30 w mieście Be...
Światowa Organizacja Meteorologiczna alarmuje, że globalne temperatury w latach 2025–2029 z dużym prawdopodobień...
Rok 2025 może się okazać jeszcze cieplejszy niż rekordowo upalny rok ubiegły. Niemal na pewno temperatury przebi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas