Ofensywa gigantów paliwowych w sieci. „Tysiące reklam, miliony wyświetleń”

Najnowsza analiza organizacji Climate Action Against Dezinformation wykazała, że przez pierwsze pięć dni trwania konferencji klimatycznej w Dubaju, największe koncerny naftowe i gazowe, takie jak Aramco, Total i Exxon, opublikowali w Google i YouTube ponad 5000 reklam.

Publikacja: 08.12.2023 16:21

W trakcie szczytu klimatycznego w Dubaju reklamy zamieszczał w sieci między innymi saudyjski koncern

W trakcie szczytu klimatycznego w Dubaju reklamy zamieszczał w sieci między innymi saudyjski koncern paliwowy Saudi Aramco. Poruszały one aspekt równości płci m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Indiach.

Foto: Christopher Pike; 2023 Bloomberg Finance LP

Zdaniem wielu obserwatorów i aktywistów „greenwashing” to najbardziej odpowiednie określenie szczytu klimatycznego COP28 w Dubaju. Mimo, że jednym z celów konferencji ma być uzgodnienie definitywnego odejścia od paliw kopalnych, wszystkie dotychczasowe doniesienia mediów wskazują na to, że gospodarzom wydarzenia znacznie bardziej zależy na ocieplaniu i „wybielaniu” wizerunku oraz reputacji branży paliwowej.

Jak informują przedstawiciele kampanii „Kick Big Polluters Out”, w tym roku na szczyt klimatyczny do Dubaju przybyło aż 2456 lobbystów zajmujących się paliwami kopalnymi. To mniej więcej czterokrotnie więcej niż podczas ubiegłorocznej konferencji COP27 w Egipcie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Planeta
Morze Aralskie się odrodzi? Nowy komunikat władz Kazachstanu. „Dwa lata pracy”
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Planeta
Ponad tysiąc erupcji wulkanu Ibu w styczniu. Władze wzywają do ewakuacji
Planeta
Grenlandia: obiekt marzeń Donalda Trumpa i ofiara zmian klimatycznych
Planeta
Metan z Nord Streamu zatruł wody Bałtyku. Dotarł nawet do Zatoki Gdańskiej
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Planeta
Gospodarz szczytu klimatycznego stawia na ropę naftową. Chce stać się potentatem
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej