Reklama

Ofensywa gigantów paliwowych w sieci. „Tysiące reklam, miliony wyświetleń”

Najnowsza analiza organizacji Climate Action Against Dezinformation wykazała, że przez pierwsze pięć dni trwania konferencji klimatycznej w Dubaju, największe koncerny naftowe i gazowe, takie jak Aramco, Total i Exxon, opublikowali w Google i YouTube ponad 5000 reklam.

Publikacja: 08.12.2023 16:21

W trakcie szczytu klimatycznego w Dubaju reklamy zamieszczał w sieci między innymi saudyjski koncern

W trakcie szczytu klimatycznego w Dubaju reklamy zamieszczał w sieci między innymi saudyjski koncern paliwowy Saudi Aramco. Poruszały one aspekt równości płci m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Indiach.

Foto: Christopher Pike; 2023 Bloomberg Finance LP

Zdaniem wielu obserwatorów i aktywistów „greenwashing” to najbardziej odpowiednie określenie szczytu klimatycznego COP28 w Dubaju. Mimo, że jednym z celów konferencji ma być uzgodnienie definitywnego odejścia od paliw kopalnych, wszystkie dotychczasowe doniesienia mediów wskazują na to, że gospodarzom wydarzenia znacznie bardziej zależy na ocieplaniu i „wybielaniu” wizerunku oraz reputacji branży paliwowej.

Jak informują przedstawiciele kampanii „Kick Big Polluters Out”, w tym roku na szczyt klimatyczny do Dubaju przybyło aż 2456 lobbystów zajmujących się paliwami kopalnymi. To mniej więcej czterokrotnie więcej niż podczas ubiegłorocznej konferencji COP27 w Egipcie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Planeta
Pożary lasów w Europie. Eksperci: Padł historyczny rekord
Planeta
Odbudowa warstwy ozonu powoduje ocieplenie klimatu? Eksperci uspokajają
Planeta
Kluczowy dla Europy prąd atlantycki bliski załamania. Wisi nad nami katastrofa
Planeta
Fala upałów bez precedensu w historii Skandynawii. Ucierpieli ludzie i przyroda
Planeta
Fale upałów coraz bardziej niebezpieczne. Nie umiemy żyć w „gorącym” świecie
Reklama
Reklama