Reklama

Etykiety ostrzegające o fatalnych skutkach konsumpcji mięsa odstraszą klientów?

Czy o konsekwencjach spożycia mięsa należy informować konsumentów w podobny sposób, jak palaczy? Najnowsze badanie sugeruje, że mogłoby to zachęcić do wyboru roślinnej alternatywy nawet 10 proc. konsumentów.

Publikacja: 07.11.2023 12:55

Etykiety ostrzegające o fatalnych skutkach konsumpcji mięsa odstraszą klientów?

Foto: Adobe Stock

Naukowcy alarmują, że nadmierne spożycie mięsa negatywnie wpływa na zdrowie, zwiększając ryzyko zachorowania m.in. na choroby układu krążenia czy nowotwory. Jego produkcja stanowi poważne zagrożenie dla klimatu oraz bioróżnorodności, z uwagi na potężne emisje gazów cieplarnianych, zanieczyszczanie środowiska oraz wylesianie. Wybuch pandemii koronawirusa pokazał również, że to właśnie na gospodarstwach przemysłowych zauważono najszybsze rozprzestrzenianie się wirusa.

Jak wynika z najnowszego badania, opublikowanego na łamach czasopisma Appetite, apetyt na mięso można dość skutecznie ograniczyć poprzez graficzną ilustrację konsekwencji, jakie wiążą się z jego spożyciem. Naukowcy z Uniwersytetu w Durham postanowili sprawdzić, jakie argumenty trafią do konsumentów najbardziej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Na talerzu
Greenpeace: ryby z Bałtyku zanieczyszczone chemikaliami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Na talerzu
Znów głośno o diecie planetarnej. Eksperci ostrzegają przed dezinformacją
Na talerzu
Produkty spożywcze drożeją z powodu zmian klimatu. Wyniki globalnego badania
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama