Etykiety ostrzegające o fatalnych skutkach konsumpcji mięsa odstraszą klientów?

Czy o konsekwencjach spożycia mięsa należy informować konsumentów w podobny sposób, jak palaczy? Najnowsze badanie sugeruje, że mogłoby to zachęcić do wyboru roślinnej alternatywy nawet 10 proc. konsumentów.

Publikacja: 07.11.2023 12:55

Etykiety ostrzegające o fatalnych skutkach konsumpcji mięsa odstraszą klientów?

Foto: Adobe Stock

Naukowcy alarmują, że nadmierne spożycie mięsa negatywnie wpływa na zdrowie, zwiększając ryzyko zachorowania m.in. na choroby układu krążenia czy nowotwory. Jego produkcja stanowi poważne zagrożenie dla klimatu oraz bioróżnorodności, z uwagi na potężne emisje gazów cieplarnianych, zanieczyszczanie środowiska oraz wylesianie. Wybuch pandemii koronawirusa pokazał również, że to właśnie na gospodarstwach przemysłowych zauważono najszybsze rozprzestrzenianie się wirusa.

Jak wynika z najnowszego badania, opublikowanego na łamach czasopisma Appetite, apetyt na mięso można dość skutecznie ograniczyć poprzez graficzną ilustrację konsekwencji, jakie wiążą się z jego spożyciem. Naukowcy z Uniwersytetu w Durham postanowili sprawdzić, jakie argumenty trafią do konsumentów najbardziej.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Na talerzu
Sportowcy w Paryżu chcą jeść więcej mięsa. Igrzyska coraz mniej wegańskie
Na talerzu
Nowy raport Banku Światowego: musimy jeść mniej mięsa, bo ugotujemy planetę
Na talerzu
Nowe dane na temat marnowania żywności na świecie. Kto wyrzuca najwięcej?