Kartki na mięso i paliwo powstrzymają zmiany klimatu? Wyniki globalnego sondażu

Z badań przeprowadzonych przez naukowców ze szwedzkiego Uniwersytetu w Uppsali wśród mieszkańców krajów w Europie, Afryce, Azji i obu Amerykach wynika, że 40 procent ankietowanych popiera racjonowanie takich towarów jak paliwo czy mięso w celu walki ze zmianami klimatu.

Publikacja: 03.10.2024 10:57

W badaniu przeprowadzonym przez naukowców ze szwedzkiego Uniwersytetu w Uppsali niemal tyle samo ank

W badaniu przeprowadzonym przez naukowców ze szwedzkiego Uniwersytetu w Uppsali niemal tyle samo ankietowanych popiera racjonowanie paliw lub obłożenie ich dodatkowymi podatkami „klimatycznymi”.

Foto: Betty Laura Zapata: Bloomberg Finance LP

Część ekspertów uważa, że w obliczu pogłębiającego się kryzysu klimatycznego pomóc może ograniczenie podaży pewnych towarów – między innymi mięsa czy paliwa. Specjaliści zaznaczają, że rozwiązanie to skutecznie i sprawiedliwie mogłoby zmniejszyć konsumpcję towarów, których produkcja należy do wysokoemisyjnych. Z badań przeprowadzonych przez naukowców ze szwedzkiego Uniwersytetu w Uppsali wynika, że blisko połowa ankietowanych byłaby gotowa poprzeć takie rozwiązanie. Badanie przeprowadzono wśród mieszkańców Brazylii, RPA, Niemiec, USA i Indii.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Klimat i ludzie
Jaka będzie polityka klimatyczna Niemiec po wyborach? Eksperci o planach CDU
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Klimat i ludzie
Państwo na Pacyfiku zaoferuje „złote paszporty”. Ratunek przed zmianami klimatu
Klimat i ludzie
Czy świat kończy walkę ze zmianami klimatu? „USA dążą do rozwalenia układu”
Klimat i ludzie
Dezinformacja klimatyczna ma się świetnie. Dlaczego przestaliśmy ufać naukowcom?
Klimat i ludzie
Nowe zagrożenie dla walki ze zmianami klimatu. „Fundusze są rozkradane”
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”