Strefy Czystego Transportu wciąż wzbudzają kontrowersje, choć przykłady kolejnych miast potwierdzają ich skuteczność.
Opublikowane niedawno dane dotyczące pierwszego roku funkcjonowania strefy w brytyjskim mieście Sheffield ujawniły, że na jej obszarze poziom dwutlenku azotu (NO2) spadł o 16 proc., a w całym mieście aż o 21 proc. Sukcesami w tym zakresie mogą się pochwalić również władze Bristolu, gdzie jakość powietrza mieści się w standardzie założonym przez władze miasta.
Strefy Czystego Transportu w Polsce: kto jest za, a kto przeciw?
Od początku lipca pierwsza taka strefa obowiązuje w Warszawie, a w kolejce czeka kilka innych miast. Stosunek do Stref Czystego Transportu w Polsce postanowiła zbadać firma Multiconsult Polska we współpracy z sopocką pracownią PBS.
Czytaj więcej
– Zależy nam na tym, aby na drodze do osiągnięcia tych 20 proc. lasów chronionych przed wycinką, uwzględnić interesy wszystkich stron, stąd pomysł stworzenia Narady o Lasach i zespołów, w ramach których wszyscy mogą wspólnie zasiąść do stołu i porozmawiać – mówi Mikołaj Dorożała, Wiceminister klimatu i środowiska oraz Główny Konserwator Przyrody.
Jak się okazało, SCT mają mniej więcej tyle samo zwolenników (41 proc.), co przeciwników (42 proc.). Nieco ponad 16 proc. respondentów nie miało zdania na ich temat.