Reklama

Zmiany klimatu sprawiają, że rodzice zastanawiają się, czy chcą mieć więcej dzieci

Badanie przeprowadzone przez firmę Morning Consult sugeruje, że aż 91 proc. osób będących rodzicami niepokoi się zmianami klimatu. Ponad połowa z nich przyznaje, że wpływa to na ich decyzję o posiadaniu większej liczby dzieci.

Publikacja: 21.06.2023 16:00

Zmiany klimatu sprawiają, że rodzice zastanawiają się, czy chcą mieć więcej dzieci

Foto: AdobeStock

Ludzie coraz bardziej świadomi są katastrofalnych zmian klimatycznych, co bezpośrednio wpływa na podejmowane przez nich decyzje – także najważniejsze, jak te związane z założeniem rodziny.

Aby dowiedzieć się, na ile kryzys klimatyczny wpływa na podejmowane przez rodziców decyzje, firma badawcza Morning Consult między 18 a 26 maja przebadała 5 tysięcy dorosłych osób, które posiadają już dzieci. Respondenci pochodzili z Indii, Meksyku, Singapuru, Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii. W każdym z pięciu krajów przebadano około tysiąca osób. 

Czytaj więcej

Młodzi ludzie przejmują się kryzysem klimatycznym bardziej niż rynkiem pracy

Posiadanie dzieci w dobie kryzysu klimatycznego

Badanie Morning Consult, które na swoim portalu omawia CNBC, wykazało, że niemal wszyscy rodzice (91 proc.) są zaniepokojeni zmianami klimatu. Ich skutkami, których szczególnie się obawiają, są rosnące temperatury (62 proc.), niedobory wody (51 proc.), zmiany poziomu mórz (43 proc.) i anomalie pogodowe (43 proc.). Ponad połowa ankietowanych (53 proc.) twierdzi, że zmiany klimatyczne mają bezpośredni wpływ na ich decyzję o posiadaniu większej liczby dzieci.

Respondenci przyznali, że obawy związane z kryzysem klimatycznym wpływają także na ich decyzje zawodowe. Ponad czterech na dziesięciu (43 proc.) badanych stwierdziło, że rozważając pracę dla danej firmy, bierze pod uwagę, w jakim stopniu zaangażowana jest ona w kwestie środowiskowe i społeczne.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Co trzeci Polak nie wierzy w klimatyczne deklaracje biznesu

Rodzice skłonni zapłacić więcej za produkty pochodzące ze zrównoważonych źródeł

Działania mające na celu walkę ze zmianami klimatu wpływają też na decyzje zakupowe rodziców. Prawie dwie trzecie (64 proc.) ankietowanych twierdzi, że wybiera produkty pochodzące ze zrównoważonych źródeł. 60 proc. jest zaś zadania, że praktyki firm w zakresie zrównoważonego rozwoju odgrywają "dużą rolę" w tym, co faktycznie kupują. Respondenci przyznali, że to dla nich na tyle ważne, iż „skłonni są" zapłacić więcej za produkty pochodzące ze zrównoważonych źródeł. 75 proc. rodziców zapłaci więcej za taką odzież, 62 proc. za artykuły dla zwierząt domowych, a 59 proc. – za elektronikę.

84 proc. badanych przyznaje też, że koszty ich utrzymania rosną. 57 proc. podkreśla natomiast, że działanie w sposób świadomy ekologicznie zajmuje "dużo czasu”.

Klimat i ludzie
Fundusze na walkę ze zmianami klimatu. Raport: Bogate kraje „oszukują system”
Klimat i ludzie
Trump na wojnie z ekologami. „Prezydent błędnie odczytuje nastroje społeczne”
Klimat i ludzie
Ukraina wysuwa nowe roszczenia wobec Rosji. Chodzi o dziesiątki miliardów euro
Klimat i ludzie
Szczyt klimatyczny ONZ bez USA. Pekin reaguje na nieobecność Ameryki
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Klimat i ludzie
Szczyt klimatyczny w Brazylii. Będzie przełom czy porażka?
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama