Co trzeci Polak nie wierzy w klimatyczne deklaracje biznesu

Choć w przekazach marketingowych coraz częściej zobaczyć można przyrostki bio- i eko-, co trzeci polski konsument wciąż pozostaje sceptyczny wobec ekologicznych deklaracji firm i producentów różnych dóbr. Nie do końca wierzy w ich szczerość, gdy reklamują się jako walczące z problemami środowiska naturalnego i klimatu – wynika z badania EKObarometr, które przeprowadziliśmy wraz z agencją badawczą SW Research.

Publikacja: 14.11.2022 16:02

Co trzeci Polak nie wierzy w klimatyczne deklaracje biznesu

Foto: Adobe Stock

Na przestrzeni ostatnich lat kształtuje się koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) – strategia zarządzania, zgodnie z którą rozmaite przedsiębiorstwa w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają różnego rodzaju interesy społeczne, w tym także aspekty środowiskowe. Coraz częściej widoczne jest to w działaniach marek. Marketing społeczny uwzględnia bowiem potrzeby całego społeczeństwa, których istotną częścią jest właśnie ochrona środowiska i walka z tragicznymi skutkami zmian klimatu. 

Pozostało 94% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Klimat i ludzie
Czy państwa mają obowiązek walczyć ze zmianami klimatu? Przełomowa opinia MTS
Klimat i ludzie
Jaki wpływ na środowisko ma Black Friday? Święto przecen i góra śmieci
Klimat i ludzie
Polacy nie chcą rezygnować ze stylu życia, który szkodzi planecie. Nowe badanie
Klimat i ludzie
Dania wprowadzi podatek od emisji CO2 w rolnictwie. To pierwszy taki kraj na świecie
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Klimat i ludzie
Talibowie na szczycie klimatycznym w Baku. Chcą rozmawiać o zmianach klimatu
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska