Twitter zakazał reklam zaprzeczających kryzysowi klimatycznemu

Firma oświadczyła, że nie zgadza się na monetyzowanie reklam podważających konsensus naukowców w kwestii kryzysu klimatycznego oraz odwracanie uwagi od rozmów o nim.

Publikacja: 26.04.2022 13:04

Twitter zakazał reklam zaprzeczających kryzysowi klimatycznemu

Foto: David Paul Morris/Bloomberg

„Zdajemy sobie sprawę, że wprowadzające w błąd informacje o zmianach klimatu mogą podważyć wysiłki na rzecz ochrony planety” – napisali na Twitterze dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Seán Boyle i menedżer ds. globalnego zrównoważonego rozwoju Casey Junod. „W nadchodzących miesiącach będziemy mieli więcej do przekazania na temat naszej pracy, aby dodać wiarygodny, autorytatywny kontekst do rozmów o klimacie prowadzonych na Twitterze”. Firma nie określiła jednak, czy wprowadzone zmiany obejmą również treści, które są sprzeczne z naukowymi ustaleniami na temat zmian klimatycznych, jednak nie zawierają płatnych reklam.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Klimat i ludzie
Światowy Dzień Środowiska 2025. Plastik czyli wyzwanie i wielka szansa
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Klimat i ludzie
Karol Nawrocki o węglu, Zielonym Ładzie i OZE. Jakie poglądy ma prezydent-elekt?
Klimat i ludzie
Europa o krok od osiągnięcia celów klimatycznych. Zaskoczenie w Brukseli
Klimat i ludzie
Szczyt klimatyczny w ogniu krytyki. Wzrost cen o 9662 procent
Klimat i ludzie
Nierówne koszty kryzysu klimatycznego. „Szkodzą najmniej, cierpią najbardziej”