Twitter zakazał reklam zaprzeczających kryzysowi klimatycznemu

Firma oświadczyła, że nie zgadza się na monetyzowanie reklam podważających konsensus naukowców w kwestii kryzysu klimatycznego oraz odwracanie uwagi od rozmów o nim.

Publikacja: 26.04.2022 13:04

Twitter zakazał reklam zaprzeczających kryzysowi klimatycznemu

Foto: David Paul Morris/Bloomberg

„Zdajemy sobie sprawę, że wprowadzające w błąd informacje o zmianach klimatu mogą podważyć wysiłki na rzecz ochrony planety” – napisali na Twitterze dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Seán Boyle i menedżer ds. globalnego zrównoważonego rozwoju Casey Junod. „W nadchodzących miesiącach będziemy mieli więcej do przekazania na temat naszej pracy, aby dodać wiarygodny, autorytatywny kontekst do rozmów o klimacie prowadzonych na Twitterze”. Firma nie określiła jednak, czy wprowadzone zmiany obejmą również treści, które są sprzeczne z naukowymi ustaleniami na temat zmian klimatycznych, jednak nie zawierają płatnych reklam.

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Klimat i ludzie
Pożary w Kalifornii. Rośnie dezinformacja klimatyczna wokół przyczyn katastrofy
Klimat i ludzie
Najbogatsi wykorzystali już swój cały roczny „budżet węglowy”. Nowy raport Oxfam
Klimat i ludzie
Zbadano aktualne podejście Polaków do zmian klimatycznych. Widać istotną zmianę
Klimat i ludzie
Hiszpania wprowadza „urlopy klimatyczne”. Inne kraje UE pójdą jej śladem?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Klimat i ludzie
Większość Polaków uważa anomalie pogodowe za poważne zagrożenie. Czego się obawiamy?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego