Magdalena Budziszewska: jak rozmawiać o zmianach klimatu?

Strategie odwołujące się przede wszystkim do emocji to dobry pomysł na marketing, nie na dyskusję o katastrofie klimatycznej – mówi dr Magdalena Budziszewska, psycholożka, redaktorka podręcznika „Klimatyczne ABC. Interdyscyplinarne podstawy współczesnej wiedzy o zmianie klimatu”.

Publikacja: 10.01.2021 08:19

Magdalena Budziszewska: jak rozmawiać o zmianach klimatu?

Foto: klimat.rp.pl

Jak powinniśmy rozmawiać z denialistami klimatycznymi?

Przede wszystkim powinniśmy w ogóle rozmawiać, co definiowałabym jako rozmowę w rzeczywistości, osobiście lub przez telefon, ale nie w internecie, w komentarzach pod postami. Wydaje się, że nie brakuje osób, które odczuwają rodzaj zamętu lub przywiązały się do mitów czy dezinformacji głoszonych w przeszłości, z którymi można porozmawiać lub próbować coś wyjaśnić. Pod warunkiem, że te osoby znamy – należą do naszej rodziny, są dla nas bliscy i rozmawiamy z nimi naprawdę.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Klimat i ludzie
Europa o krok od osiągnięcia celów klimatycznych. Zaskoczenie w Brukseli
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Klimat i ludzie
Szczyt klimatyczny w ogniu krytyki. Wzrost cen o 9662 procent
Klimat i ludzie
Nierówne koszty kryzysu klimatycznego. „Szkodzą najmniej, cierpią najbardziej”
Klimat i ludzie
Dezinformacja klimatyczna kwitnie. Na liście znane media i czołowi influencerzy
Materiał Promocyjny
Edycja marzeń, czyli realme inspirowany Formułą 1
Klimat i ludzie
Badanie: Która płeć bardziej szkodzi klimatowi? Kluczowy okazał się styl życia