Reklama

Magdalena Budziszewska: jak rozmawiać o zmianach klimatu?

Strategie odwołujące się przede wszystkim do emocji to dobry pomysł na marketing, nie na dyskusję o katastrofie klimatycznej – mówi dr Magdalena Budziszewska, psycholożka, redaktorka podręcznika „Klimatyczne ABC. Interdyscyplinarne podstawy współczesnej wiedzy o zmianie klimatu”.

Publikacja: 10.01.2021 08:19

Magdalena Budziszewska: jak rozmawiać o zmianach klimatu?

Foto: klimat.rp.pl

Jak powinniśmy rozmawiać z denialistami klimatycznymi?

Przede wszystkim powinniśmy w ogóle rozmawiać, co definiowałabym jako rozmowę w rzeczywistości, osobiście lub przez telefon, ale nie w internecie, w komentarzach pod postami. Wydaje się, że nie brakuje osób, które odczuwają rodzaj zamętu lub przywiązały się do mitów czy dezinformacji głoszonych w przeszłości, z którymi można porozmawiać lub próbować coś wyjaśnić. Pod warunkiem, że te osoby znamy – należą do naszej rodziny, są dla nas bliscy i rozmawiamy z nimi naprawdę.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Klimat i ludzie
Administracja Trumpa ma „listę słów zakazanych”. Decyzja Departamentu Energii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Klimat i ludzie
Obchody 10-lecia Agendy 2030 w Akademii Leona Koźmińskiego. „Czas na działanie”
Klimat i ludzie
Światowy Dzień bez Samochodu. Jesteśmy liderem Europy, ale to nie powód do dumy
Klimat i ludzie
Naukowcy o mundialu w 2026 roku: ostatni taki turniej. Sport przegrywa z upałami
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Klimat i ludzie
Koniec świata koneserów. Rekordowe upały zmieniają rynek wina na świecie
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama