Reklama
Rozwiń

Influencerzy: nowa broń firm paliwowych w walce o wizerunek

Shell i inni wydają na działania promocyjne miliardy dolarów. Nic dziwnego, że coraz większą uwagę poświęcają mediom społecznościowym i docieraniu do coraz młodszych odbiorców.

Publikacja: 18.06.2021 11:47

Influencerzy: nowa broń firm paliwowych w walce o wizerunek

Foto: Jakob Owens

Koncerny naftowe wiedziały o szkodach, jakie generują dla środowiska już pół wieku temu – wiemy o tym dziś dzięki kolejnym ujawnianym dokumentom. Mimo że szkodliwy wpływ paliw kopalnych na klimat jest niepodważalny, naftowi giganci nie poddają się i usiłują nadal kreować zrównoważony i świadomy ekologicznie wizerunek.

Serwis Earther odkrył, że Shell postawił na współpracę z influencerami na mediach społecznościowych i za pośrednictwem ich profili kontynuuje działania greenwashingowe. Phillips 66 od 2018 roku współpracował z influencerami w ramach kampanii o nazwie „Żyj w pełni”, sponsorował też szereg postów niezwiązanych bezpośrednio z kampanią, reklamy w social mediach chętnie sponsoruje również ExxonMobile, który przeprowadził w zeszłym roku kampanię z udziałem influencerów promującą aplikację SpeedPass.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Ekotrendy
Roboty pomogą zrównoważyć branżę budowlaną
Ekotrendy
Konferencja Środowiskowa 2025: recykling, ROP, gospodarka cyrkularna
Ekotrendy
Liderzy odpowiedzialnego zarządzania są coraz mocniejsi
Ekotrendy
Być start-upem pozytywnego wpływu
Ekotrendy
ESG po polsku: czy zrównoważona transformacja trwa?