Reklama
Rozwiń
Reklama

Influencerzy: nowa broń firm paliwowych w walce o wizerunek

Shell i inni wydają na działania promocyjne miliardy dolarów. Nic dziwnego, że coraz większą uwagę poświęcają mediom społecznościowym i docieraniu do coraz młodszych odbiorców.

Publikacja: 18.06.2021 11:47

Influencerzy: nowa broń firm paliwowych w walce o wizerunek

Foto: Jakob Owens

Koncerny naftowe wiedziały o szkodach, jakie generują dla środowiska już pół wieku temu – wiemy o tym dziś dzięki kolejnym ujawnianym dokumentom. Mimo że szkodliwy wpływ paliw kopalnych na klimat jest niepodważalny, naftowi giganci nie poddają się i usiłują nadal kreować zrównoważony i świadomy ekologicznie wizerunek.

Serwis Earther odkrył, że Shell postawił na współpracę z influencerami na mediach społecznościowych i za pośrednictwem ich profili kontynuuje działania greenwashingowe. Phillips 66 od 2018 roku współpracował z influencerami w ramach kampanii o nazwie „Żyj w pełni”, sponsorował też szereg postów niezwiązanych bezpośrednio z kampanią, reklamy w social mediach chętnie sponsoruje również ExxonMobile, który przeprowadził w zeszłym roku kampanię z udziałem influencerów promującą aplikację SpeedPass.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Ekotrendy
Biznes wcale nie ucieka od odpowiedzialności
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Ekotrendy
Producenci żywności: ROP to monopol i nowy podatek
Ekotrendy
System kaucyjny ruszył, nadchodzą zmiany
Ekotrendy
Zielona rewolucja w odpadach
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Materiał Partnera
Miliardy wyrzucane na śmietnik. Polska traci fortunę przez nieszczelny system, a rozwiązanie leży na stole
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama