Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.07.2025 01:19 Publikacja: 16.12.2022 13:21
Airbus uważa, że wodór to właściwa droga w poszukiwaniu zeroemisyjności w transporcie lotniczym
Foto: VanderWolf Images - AdobeStock
Jest to początek poważnych przymiarek do wprowadzenia wodoru, jako paliwa lotniczego. Ekolodzy ostrzegają : to może być bardzo niebezpieczne.
Stacja ma zostać uruchomiona w 2025 roku. ArianeGroup zaprojektuje, wyprodukuje i będzie wspierać montaż układu zasilania ciekłym wodorem w testowym samolocie Airbusa ZEROe. Już w połowie tej dekady zaczną się testy na ziemi i w powietrzu. A do testów będzie używany największy samolot świata A380. W przyszłości - jeśli wszystkie próby dadzą wyniki pozytywne - silniki wodorowe będą montowane w mniejszych maszynach. Takich, które mają zasięg do 1000 mil morskich i zdolnych do przewozu 100 osób.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Hałas generowany przez transport szkodzi zdrowiu bardziej niż bierne palenie czy kontakt z ołowiem – wynika z no...
Wprowadzenie podatku od biletów lotniczych mogłoby przynieść dodatkowe środki na walkę ze zmianami klimatu – wyn...
Nowy raportu think tanku T&E „State of European Transport” potwierdza sukcesy unijnej polityki dotyczącej redukc...
Rezygnacja z samochodów z silnikami spalinowymi zapewne nie wystarczy, by zmniejszyć ilość zanieczyszczeń w mias...
Na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) wystartowało największe w naszym kraju badanie poświęcone...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas