Można latać bardziej ekologicznie, ale ceny biletów musiałyby wystrzelić

Testowy Airbus 350 z ponad 200 pasażerami na pokładzie przeleciał bez jakichkolwiek problemów w kiepskiej pogodzie z Tuluzy do Monachium. Wcześniej zatankował paliwo z 30-procentową domieszką biopaliwa.

Publikacja: 07.12.2022 13:08

Można latać bardziej ekologicznie, ale ceny biletów musiałyby wystrzelić

Foto: Adobe Stock

Czy pasażerowie odczuli, że w w tym rejsie jest coś „nie tak”? W żadnym wypadku. Czy kapitan, który wiedział, co mu zatankowali musiał wykonać jakiekolwiek dodatkowe czynności ? Nic. Nawet przyleciał szybciej, niż wynikało to z planu.

To w takim razie dlaczego tak mało linii lotniczych jest gotowych do tankowania mieszanki paliw? Bo to kosztuje. Przy tym powiedzmy sobie prawdę: SAF nie jest paliwem bezemisyjnym. Ale, to prawda, emisja dwutlenku węgla przy jego stosowaniu jest zmniejszona o ok 80. proc. Litr SAF, to dla linii lotniczej wydatek 7-8 krotnie większy, niż wówczas, gdy kupuje zwykłą kerozynę. Czyli ceny biletów, które i tak są w tej chwili bardzo wysokie, musiałyby dosłownie wystrzelić. Nieoficjalnie w niektórych krajach już mówi się o tym, by kosztami droższego paliwa obciążać podróże biznesowe.

Pozostało 90% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Najbogatsi korzystają z samolotów jak z taksówek. Raport pokazuje skalę problemu
Transport
Pierwsze linie lotnicze rezygnują z celu klimatycznego. Przełomowa decyzja
Transport
Polacy chcą stref czystego transportu w swoich miastach. Zaskakujący wynik badań
Transport
Porażka w sądzie linii lotniczej KLM. Oskarżenia o „greenwashing” w reklamach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Greenpeace bierze się za branżę moto. Aktywiści żądają: dość tych SUV-ów