Reklama

UE zaczyna walkę z mikroplastikiem. Producenci kosmetyków na celowniku

Nowe unijne przepisy stanowią kolejny krok na drodze do unijnego celu ograniczenia zanieczyszczenia mikroplastikiem o co najmniej 30 proc. do 2030 roku. Unia Europejska chce wprowadzenia zasady „płaci ten, kto zanieczyszcza”. W tym przypadku płacącym mają być firmy kosmetyczne.

Publikacja: 31.01.2024 16:18

Firmy z branży kosmetycznej i farmaceutycznej będą zobowiązane do pokrycia co najmniej 80 proc. kosz

Firmy z branży kosmetycznej i farmaceutycznej będą zobowiązane do pokrycia co najmniej 80 proc. kosztów usuwania mikroplastiku ze ścieków.

Foto: Brais Lorenzo 2024 Bloomberg Finance LP

Negocjatorzy Parlamentu Europejskiego oraz Rady Europy osiągnęli porozumienie w sprawie przeglądu dyrektywy dotyczącej oczyszczania ścieków komunalnych. W propozycji ustalono, że firmy z branży kosmetycznej i farmaceutycznej, które obejmą nowe przepisy, będą zobowiązane do pokrycia co najmniej 80 proc. kosztów tzw. czwartorzędnego oczyszczania ścieków, czyli usuwania szerokiego spektrum mikrozanieczyszczeń (czyli mikroplastiku). Pozostałe 20 proc. zostanie sfinansowane przez rządy państw. 

Mikroplastik: Unia Europejska zaczyna walkę z zanieczyszczeniami

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Planeta
Polskie rzeki i jeziora pełne leków. Eksperci biją na alarm
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Planeta
Kontynent w ogniu. Ekstremalne zjawiska stają się nową rzeczywistością Europy
Planeta
Jakie było tegoroczne lato? Eksperci: Polska uniknęła losu wielu krajów Europy
Planeta
Pożary lasów w Europie. Eksperci: Padł historyczny rekord
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Planeta
Odbudowa warstwy ozonu powoduje ocieplenie klimatu? Eksperci uspokajają
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama