Aktualizacja: 05.11.2024 00:36 Publikacja: 21.04.2022 12:58
Foto: Adobe Stock
Duńskie Ministerstwo Żywności, Rolnictwa i Rybołówstwa poinformowało o planach stworzenia krajowej etykiety klimatycznej. Inicjatywa ma promować produkcję żywności przyjaznej dla klimatu oraz zachęcać mieszkańców Danii do świadomych klimatycznie zakupów. Minister Rasmus Prehn poinformował, że projekt, na który przeznaczono 1,2 mln euro, ma powstać do grudnia 2022 roku.
Jak podkreśla Prehn, Duńczycy chcą dokonywać zrównoważonych i ekologicznych wyborów konsumenckich, ale często nie mają informacji, które pozwoliłyby im na podjęcie właściwej decyzji.
Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) postanowił ukrócić nieetyczne praktyki branży mięsnej. To ma ukrócić nadużywanie określeń wprowadzających klientów w błąd i ograniczyć greenwashing.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Nowe zalecenia dietetyczne Austrii uwzględniają zarówno przesłanki zdrowotne, jak i klimatyczne. To kolejne państwo europejskie, które zmieniło rekomendacje dotyczące zdrowego żywienia, by postawić akcent na produkty roślinne.
Menu w wiosce olimpijskiej podczas tegorocznych igrzysk olimpijskich w Paryżu miało opierać się głównie na roślinach, jednak skargi sportowców z całego świata doprowadziły do zwiększenia ilości produktów odzwierzęcych.
Nowa analiza opublikowana przez fundację Changing Markets potwierdziła, że największe firmy zajmujące się produkcją mięsa i nabiału starają się blokować działania na rzecz klimatu. Stosują przy tym taktyki marketingowe podobne do tych, które wykorzystuje przemysł tytoniowy czy branża paliw kopalnych.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Nowy raport ekspertów Banku Światowego alarmuje: zmiany w rolnictwie są niezbędne, aby ograniczyć globalne emisje gazów cieplarnianych. Jak osiągnąć ten cel? Bank Światowy proponuje między innymi inwestycje, wspieranie krajów rozwijających się, a także zmniejszenie popytu na żywność pochodzenia zwierzęcego.
Turcy nie sprzedadzą aktywów duńskiej firmie DFDS. W ostatniej chwili wycofali się z umowy.
Od początku roku do końca października w Rosji masło podrożało o ponad jedną czwartą. Powód? Oficjalnie - bo wzrósł popyt na lody, których Rosjanie zjedli wyjątkowo dużo. Naprawdę - bo sankcje jednak bolą.
Kiepskie prognozy dla rynku trzody chlewnej w Polsce: tempo spadku pogłowia wyhamowało, ale niepokoi ubytek największych stad. Słabo wygląda też sprzedaż maszyn.
Z różnego typu okazji cenowych podczas zakupów żywności korzysta aż 93,5 proc. klientów. Najwięcej promocji oferują duże sklepy, dlatego niezależni handlowcy mają coraz większe problemy.
Powstaną fabryki owadów, których białko miałoby posłużyć jako składnik pasz, nawozów, a w przyszłości też artykułów spożywczych. Polski start-up Proteine Resources opracował zaawansowaną linię produkcyjną, wspieraną przez sztuczną inteligencję.
Podróże w kosmosie stanowią wyzwanie pod względem aprowizacji. Zapewnienie żywności astronautom np. na wielomiesięczne, a nawet wieloletnie przyszłe misje to dziś spory kłopot logistyczny. Ale jest rozwiązanie.
Ponad 15 tys. sklepów zrzeszonych w grupie Eurocash ma negocjować ceny i promocje z producentami żywności. Dla klientów to oznacza, że ma być taniej. To rękawica rzucona Biedronce czy Lidlowi.
We wrześniu w sklepach było drożej o 4,9 proc. niż przed rokiem. I to nie koniec podwyżek. Mimo wojny dyskontów coraz droższe będą np. owoce i warzywa.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas