Reklama

Raport: rolnicy muszą oswajać się z boomem na białka roślinne

Według raportu Good Food Institute, jeśli tempo rozwoju rynku roślinnych alternatyw mięsa się utrzyma, do 2030 roku będą stanowić 6 proc. całkowitego spożycia mięsa.

Publikacja: 30.01.2022 18:42

Raport: rolnicy muszą oswajać się z boomem na białka roślinne

Foto: Bloomberg

Autorzy raportu przewidują, że w celu zaspokojenia popytu, producenci będą musieli zapewniać rocznie 25 milionów ton metrycznych żywności. W tym celu potrzebne będzie co najmniej 800 tłoczni, z których każda będzie w stanie wyprodukować co najmniej 30 tysięcy ton metrycznych ekstrudowanego produktu białkowego rocznie. Łączny koszt inwestycji według raportu wynosi 27 miliardów dolarów.

Jak twierdzą autorzy raportu, aby zaspokoić potrzeby rynkowe w zakresie alternatywnych białek, potrzebne będą spore zasoby szeregu produktów roślinnych. Według prognoz, w 2030 roku rynek mięs roślinnych będzie wymagał 16 proc. globalnych zasobów oleju kokosowego oraz 34 proc. globalnej produkcji grochu. Potrzebna będzie również 10-krotność prognozowanych światowych zasobów wzbogaconego białka grochu i 2 proc. całkowitej produkcji soi, a także trzy razy więcej niż koncentratu białka sojowego niż wynosi prognozowana produkcja.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Na talerzu
Produkty spożywcze drożeją z powodu zmian klimatu. Wyniki globalnego badania
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Na talerzu
Sportowcy w Paryżu chcą jeść więcej mięsa. Igrzyska coraz mniej wegańskie
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Na talerzu
Nowy raport Banku Światowego: musimy jeść mniej mięsa, bo ugotujemy planetę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama