Reklama

Raport: rolnicy muszą oswajać się z boomem na białka roślinne

Według raportu Good Food Institute, jeśli tempo rozwoju rynku roślinnych alternatyw mięsa się utrzyma, do 2030 roku będą stanowić 6 proc. całkowitego spożycia mięsa.

Publikacja: 30.01.2022 18:42

Raport: rolnicy muszą oswajać się z boomem na białka roślinne

Foto: Bloomberg

Autorzy raportu przewidują, że w celu zaspokojenia popytu, producenci będą musieli zapewniać rocznie 25 milionów ton metrycznych żywności. W tym celu potrzebne będzie co najmniej 800 tłoczni, z których każda będzie w stanie wyprodukować co najmniej 30 tysięcy ton metrycznych ekstrudowanego produktu białkowego rocznie. Łączny koszt inwestycji według raportu wynosi 27 miliardów dolarów.

Jak twierdzą autorzy raportu, aby zaspokoić potrzeby rynkowe w zakresie alternatywnych białek, potrzebne będą spore zasoby szeregu produktów roślinnych. Według prognoz, w 2030 roku rynek mięs roślinnych będzie wymagał 16 proc. globalnych zasobów oleju kokosowego oraz 34 proc. globalnej produkcji grochu. Potrzebna będzie również 10-krotność prognozowanych światowych zasobów wzbogaconego białka grochu i 2 proc. całkowitej produkcji soi, a także trzy razy więcej niż koncentratu białka sojowego niż wynosi prognozowana produkcja.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Na talerzu
Dynie na Halloween to rosnący problem. Eksperci o skali marnowania żywności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Na talerzu
Greenpeace: ryby z Bałtyku zanieczyszczone chemikaliami
Na talerzu
Znów głośno o diecie planetarnej. Eksperci ostrzegają przed dezinformacją
Na talerzu
Produkty spożywcze drożeją z powodu zmian klimatu. Wyniki globalnego badania
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama