Rada Metropolitalna w Mediolanie zatwierdziła program „Cambio”, mający uczynić komunikację rowerową najwygodniejszym środkiem transportu dla mieszkańców.
Projekt „Cambio” ma na celu rozbudowę istniejących ścieżek rowerowych i zapewnienie mieszkańcom miasta komfortu oraz bezpieczeństwa jazdy. „Cambio” ma uzupełnić istniejące już trasy rowerowe o 750 kilometrów nowych połączeń w ramach całego obszaru metropolitalnego.
Czytaj więcej
Nie musimy całkowicie rezygnować z samochodów. Jak tłumaczą naukowcy, wystarczy stopniowe wprowadzanie zmian, polegające np. na wyborze roweru do jednej podróży dziennie.
Rada rozważała rozbudowę systemu mobilności metropolitalnej od lat, a prace nad koncepcją przyspieszyły po wybuchu pandemii COVID-19. Odnotowano wówczas znaczące zmniejszenie ruchu samochodowego, a co z tym idzie również zanieczyszczenia pochodzącego z transportu drogowego.
Propozycja Rady ma na celu zapewnienie, aby około 80 proc. placówek oraz punktów w Mediolanie, takich jak szpitale, szkoły oraz połączenia kolejowe i podziemne, znajdowało się w promieniu jednego kilometra od trasy rowerowej. Ścieżki będą również wyposażone w najnowocześniejszą infrastrukturę, w tym oświetlenie z czujnikami ruchu o niskim stopniu oddziaływania, wyświetlacze cyfrowe oraz sieć światłowodów, a także dedykowane stacje parkingowe dla rowerów. Pierwsza ścieżka ma być gotowa latem tego roku, a cała sieć ma zostać ukończona do 2035 roku.