Aktualizacja: 13.03.2025 01:28 Publikacja: 04.10.2022 13:21
Foto: Bloomberg
Jednym ze sponsorów tegorocznego szczytu klimatycznego COP27, który odbędzie się w listopadzie w Sharm el Sheikh w Egipcie, została Coca-Cola. Informację dotyczącą podpisania umowy o współpracę opublikowano na stronie internetowej wydarzenia oraz jego portalach społecznościowych. Napisano w niej, że „klimat jest kluczowym obszarem zainteresowania” Coca-Coli, przedstawiono cele klimatyczne firmy oraz zacytowano m.in. Michaela Goltzmana, wiceprezesa ds. polityki publicznej i zrównoważonego rozwoju w The Coca-Cola Company, który stwierdził, że „globalne wyzwania, takie jak odpady z tworzyw sztucznych, gospodarka wodna i zmiany klimatyczne są zbyt wielkie, aby jakikolwiek rząd, firma lub branża były w stanie rozwiązać je indywidualnie”.
Prezydent Donald Trump w swoim przemówieniu inauguracyjnym potwierdził plany ekspansji projektów związanych z wydobyciem paliw kopalnych i potwierdził ponowne odejście od Porozumienia paryskiego. Co to oznacza dla losów najważniejszej umowy klimatycznej?
Tegoroczna Konferencja Stron Ramowej Konwencji ONZ w sprawie zmian klimatu COP29 ma przynieść przede wszystkim konkretne ustalenia w zakresie nowego wspólnego celu finansowania działań dla klimatu oraz wzmocnienia krajowych planów i celów klimatycznych.
Donald Trump wygrał wybory prezydenckie w USA w dużej mierze dzięki hojnemu wsparciu branży paliw kopalnych, której obiecał zniesienie przepisów dotyczących ochrony środowiska.
Najnowszy sondaż Opinia24 dla More In Common Polska wykazał, że aż 68 proc. Polaków oczekuje, iż rząd Donalda Tuska wykaże się większym zaangażowaniem w kwestii przeciwdziałania zmianom klimatu i zmniejszy ryzyko wystąpienia kolejnych ekstremalnych zjawisk pogodowych, zagrażających mieszkańcom kraju.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Zwycięstwo brytyjskiej Partii Pracy daje nadzieję na powrót polityki klimatycznej tego kraju na właściwe tory, zgodnie z założeniami przyjętymi w ramach porozumienia paryskiego.
Coca-Cola może sprzedawać więcej napojów w opakowaniach plastikowych, jeśli w wyniku ceł na import aluminium nałożonych przez Donalda Trumpa podrożeją puszki aluminiowe. Taką informację przekazał inwestorom dyrektor generalny firmy James Quincey.
Na rok 2025 patrzymy z optymizmem i wchodzimy w niego w pełnej gotowości. Pozostaniemy blisko naszych klientów i konsumentów, by razem przygotować się na zmiany, które czekają nasz rynek. Będziemy dalej rozwijać się w sposób zrównoważony, mając na uwadze dobro naszych pracowników oraz wpływ biznesu na społeczności i środowisko – mówi Ruža Tomić Fontana, dyrektorka generalna Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.
Według badań aż 65% osób z generacji Z czuje się niezadowolonych z życia z powodu zagubienia i braku decyzji o przyszłej karierze*. Młodzi nie tylko szukają nowych zawodów, takich jak np. influencer marketing, ale także potrzebują wsparcia i inspiracji mentorów, by postawić pewny krok w przyszłość**. Właśnie z myślą o nich powstał program Youth Empowered, który od 2017 roku pomógł już niemal milionowi młodych ludzi na świecie, dając im narzędzia i wiedzę, które pomagają w pierwszych krokach na profesjonalnej ścieżce. Wspólna dla czterech krajów inauguracja programu każdego roku przyciąga kilka tysięcy młodych ludzi. W tegorocznym wydarzeniu wzięła udział rekordowa liczba – ponad 10 tysięcy osób z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. Podczas wydarzenia Fundacja Mentors4Starters zaprezentowała dedykowaną Gen Z platformę edukacyjną stworzoną przy wsparciu The Coca-Cola Foundation.
Eksperci Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie o lokalnym rozwoju firmy – zrównoważonym i biznesowym. Rozmowa z Katarzyną Borucką, dyrektorką ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju, Rafałem Palczakiem, dyrektorem handlowym, i Kseniją Todic, dyrektorką łańcucha dostaw.
Coca-Cola zdecydowała się zmienić swoje cele środowiskowe i rezygnuje z ambitnego planu zmiany opakowań na bardziej przyjazne środowisku. Organizacje ekologiczne są oburzone.
Koncerny zachodnie, które mimo publicznych obietnic, nie opuściły Rosji, zarabiają tam krocie i sowicie wspierają wojnę Kremla podatkami. Wśród nich są tuzy amerykańskiego i unijnego biznesu.
Szykowana tania oferta dla amerykańskich konsumentów będzie dostępna tylko przez miesiąc. Tani zestaw za 5 dolarów ma pojawić się w lokalach McDonald’s pod koniec czerwca.
Do polskich koktajlbarów, restauracji i hoteli wkraczają nowe produkty z portfolio firmy Coca-Cola HBC Polska. Rodzina napojów Three Cents to odpowiedź na nowe potrzeby nie tylko klientów, ale też barmanów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas