Badanie: największe obawy Polaków. Zmiany klimatyczne na drugim miejscu

Nowe badanie Finn Partners Research & Insights na zlecenie Fundacji Meliore pokazuje, czego najbardziej obawiają się mieszkańcy Unii Europejskiej. W czołówce znalazły się takie zjawiska jak bezrobocie, wojna jądrowa, ataki terrorystyczne czy sztuczna inteligencja, ale na czele listy znalazło się zupełnie inne zjawisko.

Publikacja: 06.06.2024 10:43

Badanie przeprowadzono przez agencję komunikacji Finn Partners Research & Insights na zlecenie Funda

Badanie przeprowadzono przez agencję komunikacji Finn Partners Research & Insights na zlecenie Fundacji Meliore wśród mieszkańców wszystkich państw członkowskich UE.

Foto: Patrick Hendry Unsplash

Powodów do obaw w społeczeństwach Europy nie brakuje. Oprócz lęków dotyczących choćby utraty pracy i bezrobocia, są też inne, bardziej generalne – zagrożenie zamachem terrorystycznym,  zaniepokojenie możliwością pojawienia się kolejnej pandemii, być może poważniejszej niż koronawirus, czy rosnąca dominacja sztucznej inteligencji – to zjawiska, które niepokoją bardzo wielu Europejczyków. Jednak na pierwszym miejscu znalazło się zupełnie inne wyzwanie. 

Pozostało jeszcze 89% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Klimat i ludzie
Uczestnicy szczytu w Davos nie rezygnują z prywatnych odrzutowców. Nowy rekord
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Klimat i ludzie
Miliarder z USA pokryje koszt rezygnacji przez Trumpa z porozumień klimatycznych
Klimat i ludzie
Pożary w Kalifornii. Rośnie dezinformacja klimatyczna wokół przyczyn katastrofy
Klimat i ludzie
Najbogatsi wykorzystali już swój cały roczny „budżet węglowy”. Nowy raport Oxfam
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Klimat i ludzie
Zbadano aktualne podejście Polaków do zmian klimatycznych. Widać istotną zmianę
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej