Reklama
Rozwiń
Reklama

Katastrofy naturalne i te spowodowane przez człowieka kosztowały 268 mld dol.

Jak pisze "Financial Times”, powołując się na szacunki szwajcarskiego reasekuratora Swiss Re, jest wielce prawdopodobne, że branża ubezpieczeniowa po raz drugi z rzędu odnotuje straty spowodowane klęskami żywiołowymi przekraczające sto miliardów dolarów.

Publikacja: 04.12.2022 11:47

Katastrofy naturalne i te spowodowane przez człowieka kosztowały 268 mld dol.

Foto: AFP

Tragiczne w skutkach zmiany klimatu widać nie tylko w na termometrach czy w coraz to bardziej intensywnych zjawiskach pogodowych takich jak susze, huragany czy powodzie, ale także w corocznych kosztach, idących na pokrycie strat, które spowodowały. Jak informuje Schweizerische Rückversicherungs-Gesellschaft (Swiss Re), szwajcarskie towarzystwo reasekuracyjne z siedzibą w Zurychu, katastrofy naturalne oraz te, które spowodował człowiek, w bieżącym roku kosztowały łącznie 268 miliardów dolarów. Ubezpieczenie przeznaczone na straty, które spowodowały klęski, pokryły jedynie 122 miliardy dolarów, czyli mniej niż połowę. 

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Klimat i ludzie
Jaki będzie cel klimatyczny UE na 2040 rok? Ursula von der Leyen kontra eksperci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Klimat i ludzie
Administracja Trumpa ma „listę słów zakazanych”. Decyzja Departamentu Energii
Klimat i ludzie
Obchody 10-lecia Agendy 2030 w Akademii Leona Koźmińskiego. „Czas na działanie”
Klimat i ludzie
Światowy Dzień bez Samochodu. Jesteśmy liderem Europy, ale to nie powód do dumy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Klimat i ludzie
Naukowcy o mundialu w 2026 roku: ostatni taki turniej. Sport przegrywa z upałami
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama