Reklama
Rozwiń
Reklama

Niemal połowa przemysłu węglowego chce rozwijać kolejne projekty

Organizacja pozarządowa Urgewald opublikowała aktualizację raportu firm z Global Coal Exit List, z której wynika, że aż 46 proc. nie tylko nie zamierza odchodzić od węgla, ale planuje kolejne inwestycje.

Publikacja: 10.10.2022 13:55

Niemal połowa przemysłu węglowego chce rozwijać kolejne projekty

Foto: Adobe Stock

Ubiegłoroczny szczyt klimatyczny COP26 w Glasgow zakończył się globalnym porozumieniem o „przyspieszeniu wysiłków na rzecz stopniowego wycofywania węgla”. Naukowcy od lat alarmują, że odejście od węgla jest koniecznością, aby zrealizować cele klimatyczne Porozumienia Paryskiego i powstrzymać pogłębiający się kryzys klimatyczny.

Tymczasem, jak wynika z corocznej aktualizacji Global Coal Exit List, aż 490 z 1064 badanych firm poszukuje obecnie nowych elektrowni węglowych, kopalń lub nowej infrastruktury transportu węgla.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Energia
Chiny nie rezygnują z węgla. Rekordowe inwestycje w energię z „czarnego złota”
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Energia
Elektrownia solarna na pustyni w USA do zamknięcia. To miał być przełom
Energia
Fiasko energetycznego „blitzkriegu” Donalda Trumpa. Obietnice bez pokrycia
Energia
Rewolucja, której nawet Ameryka Trumpa nie pokona
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Energia
Fotowoltaika rośnie w siłę. Nowe dane pokazują, że nadchodzi przełom
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama