Aktualizacja: 02.12.2024 22:14 Publikacja: 19.09.2022 12:35
Foto: AdobeStock
Jak wynika z raportu „Klimat tworzą ludzie – zachowania ekologiczne Polaków”, aż 60 proc. badanych przyznało, że chcąc uwrażliwić dziecko na kwestie ochrony klimatu, samodzielnie inicjuje tematy ekologiczne. 30 proc. ankietowanych odpowiada natomiast na zadawane przez dzieci pytania bądź rozwija wątek, kiedy konkretne zagadnienie związane z ekologią jest dla niego interesujące.
45 proc. rodziców zadeklarowało także, że świadomie wybiera drewniane zabawki, rezygnując z plastiku. Ten preferuje jedynie jedna czwarta rodziców. 29 proc. dzieci wciąż jednak nie zwraca uwagi na surowce, z jakich są one wykonywane.
Choć intuicja wielu z nas podpowiada, że rezygnując z wycinania żywego drzewka, by postawić je w salonie w czasie świąt Bożego Narodzenia mniej szkodzimy środowisku, okazuje się, że jest zupełnie inaczej.
Uzyskanie neutralności klimatycznej w biznesie pewnego dnia może być konieczne. Kolejne kataklizmy mogą popchnąć rządy do radykalnego działania, a zeroemisyjność może się stać warunkiem prowadzenia przedsiębiorstwa.
„Uczniowskie Ekonawyki” i „Czysta Ziemia: ekodetektywi” kierowane są do uczniów szkół podstawowych, którzy w ramach specjalnego konkursu mogą również zdobyć fundusze na realizację własnych projektów ekologicznych.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Czy istnieje związek między nagrodą Zielone Orły „Rzeczpospolitej” a listopadowym zwycięstwem Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich w USA? Tak i to nawet znacznie większy niż mogłoby się wydawać.
Rynek żywności potrzebuje opakowań bezpiecznych, zapewniających jej najwyższe parametry jakościowe i smakowe, ale też spełniających oczekiwania konsumentów i odpowiadających na globalne trendy w zakresie dbałości o środowisko.
Redakcja Oxford English Dictionary ogłosiła wyniki głosowania na angielskie słowo roku 2024. Zwycięskie słowo znalazło się także w finale konkursu „Młodzieżowe słowo roku” w Polsce.
Prezydent po raz trzeci wypuścił z więzienia osobę skazaną za ciężkie przestępstwo narkotykowe – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. – Nagromadzenie takich spraw jest co najmniej zastanawiające – komentuje europoseł KO.
W której szafie było najwięcej trupów i jakie zbrodnie biznesowe popełniano w czasach zarządów PiS? O sprzedaży Alior Banku do Pekao i powrocie do korzeni biznesu ubezpieczeniowego. O podwyższeniu składki ubezpieczeniowej o 7,5 mld zł, a zysku o 1 mld zł do 2027 r. O tym, dlaczego PZU chce ubezpieczać polski atom i o potrzebie powszechnych ubezpieczeń klimatycznych. Artur Olech prezes PZU mówi o rozliczeniach z przeszłością i przyszłości spółki opisanej w nowej strategii.
W ramach walki ze zmianami klimatycznymi UE przeznacza duże pieniądze na działania firm związane z gospodarką obiegu zamkniętego, zmniejszeniem wielkości odpadów i ich ponownym zagospodarowaniem.
Eksperci szacują, że każdego roku nasz apetyt na zakupy podczas Black Friday rośnie – podobnie jak góry śmieci na wysypiskach, gdzie może trafić nawet 80 procent produktów zakupionych okazyjnie przed świętami.
Uosobienie brytyjskiego czaru i twarz wielu komedii romantycznych jako diaboliczny psychopata? Taka transgresja nie zawsze wychodzi, ale twórcy „Heretica” potrafią pożenić urok Hugh Granta z mrokiem mordercy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas