Saudyjski gigant naftowy oskarżony o kłamstwo. W tle wyścigi F1

Skargi na reklamy saudyjskiego koncernu naftowego Saudi Aramco złożono w Wielkiej Brytanii i Holandii. Powodem są zawarte w reklamach nieprawdziwe, zdaniem aktywistów, twierdzenia dotyczące rzekomo niskiej emisyjności paliw produkowanych przez Saudyjczyków dla bolidów Formuły 1.

Publikacja: 23.02.2024 16:52

Bolid zespołu Aston Martin podczas ubiegłorocznego Grand Prix Austrii z logotypem sponsora, firmy Sa

Bolid zespołu Aston Martin podczas ubiegłorocznego Grand Prix Austrii z logotypem sponsora, firmy Saudi Aramco.

Foto: Lukas Raich, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons

W najnowszej kampanii reklamowej promującej partnerstwo z Formułą 1 i zespołem Aston Martin F1, saudyjski gigant naftowy Saudi Aramco został przedstawiony jako lider w dziedzinie produkcji zrównoważonych paliw.

Reklamy opublikowane w sieci przekonywały, że paliwa produkowane przez tę firmę stanowią odpowiedź na konieczność dekarbonizacji nie tylko Formuły 1, ale również całego sektora transportu.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Aktywiści
Aktywiści okupowali sztab Rafała Trzaskowskiego. Domagali się rozmowy
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Aktywiści
Dzieci pozwały władze USA w sprawie klimatu. Decyzja sądu w „procesie dekady”
Aktywiści
Greenpeace zbankrutuje w USA? Rusza proces, miliarder żąda 300 milionów dolarów
Aktywiści
Pozew Grety Thunberg w sprawie klimatu odrzucony. Sąd Najwyższy podjął decyzję
Aktywiści
Ostatnie Pokolenie: W szumie informacyjnym przebiją się tylko radykalne postawy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama