Aktualizacja: 17.02.2025 16:05 Publikacja: 15.04.2021 09:31
Foto: Han Chenxu/ Unsplash
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) oraz organizacja pozarządowa Transport and Environment (T&E) przekazały Komisji Europejskiej wspólny list w sprawie przyjęcia wiążących celów w zakresie rozmieszczenia 11 000 punktów ładowania dla ciężarówek elektrycznych w całej Unii Europejskiej do 2025 roku i 42 000 takich punktów do 2030 roku.
Biorąc pod uwagę ambitne cele Europejskiego Zielonego Ładu, niemal całkowity brak publicznie dostępnych stacji ładowania przeznaczonych dla ciężarówek niewątpliwie stanowi problem, z którym trzeba się niezwłocznie zmierzyć.
Nowa analiza Instytutu Ekonomiki Energetycznej i Analizy Finansowej (IEEFA) ostrzega przed nadmiernym poleganiem na technologii wychwytywania i składowania dwutlenku węgla jako skutecznej metodzie redukcji emisji w Europie. Wśród problemów wymieniono m.in. ogromne koszty, sięgające nawet 140 mld euro oraz niewystarczającą liczbę czynnych projektów.
Choć z każdym rokiem w Europie liczba zainstalowanych pomp ciepła powinna rosnąć, ostatnie miesiące przyniosły drastyczny spadek ich sprzedaży. Jak do tego doszło?
Transformacja energetyczna, Gospodarka o Obiegu Zamkniętym oraz dekarbonizacja przemysłu – to główne zagadnienia, którymi chcą się zająć wspólnie Sieć Badawcza Łukasiewicz i Grupą Azoty.
Dekarbonizacja przemysłu chemicznego już się zaczęła. By osiągnąć na tym polu efekty, potrzeba jak najwięcej innowacji.
Dla osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. kluczowe będą zielone innowacje. Są to często rozwiązania wysokiego ryzyka o dużym wpływie. Dlatego też wspieranie innowacji w sektorze technologii środowiskowych wymaga zintegrowanego podejścia - od badań i rozwoju po wsparcie adaptacji rynkowej - aby w pełni wykazać potencjał tych rozwiązań i ograniczyć ryzyka związane z komercjalizacją. Podczas gdy obecne uwarunkowania polityczne i prawne potencjalnie sprzyjają wdrażaniu nowych, nawet przełomowych technologii środowiskowych, praktyka pokazuje, że jest inaczej. Na szczęście są na rynku dostępne narzędzia, które mogą to zmienić.
Spotkanie Donalda Tuska z Bradem Smithem z Microsoftu będzie desperacką próbą nadrobienia tego, co się wydarzyło w ubiegłym tygodniu. Z konferencji z prezesem Google’a Donald Tusk wyszedł bardzo poobijany, bo cała Polska go wyśmiała - ocenił w programie Michała Kolanki Janusz Cieszyński, poseł PiS i były minister cyfryzacji.
Premier Donald Tusk spotkał się w poniedziałek z wiceprezesem Microsoftu. Amerykański koncern chce nad Wisłą zainwestować 2,8 mld zł w infrastrukturę chmurową, cyberbezpieczeństwo oraz sztuczną inteligencję.
iHumanoid? Kolejne koncerny technologiczne planują produkcję wyglądających i zachowujących się jak ludzie robotów. To ogromny biznes przyszłości.
Minął szok wynikający z zaskoczenia raportem Hindenburga. Z końcem stycznia zgodnie z zapowiedzią zamknęliśmy rozdział pt. okres przejściowy na rosyjskim rynku – mówi Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych.
Do rekordowych 84 proc. wzrósł w styczniu odsetek ofert pracy, w których wymagano od kandydatów zawodowej praktyki. Juniorów wypiera AI.
• Akcja PIT 2024: co muszą wiedzieć przedsiębiorcy • Czy stratę z biznesu w 2024 r. można odliczyć już przy obliczaniu zaliczki na PIT? • Minister finansów zapowiada dwie ważne zmiany dla firm • Koszty w firmie: czy można rozliczyć wizytę u dietetyka, fryzjera i stylistki? • PFR żąda od firm zwrotu pieniędzy z tarczy covidowej. Jak się bronić? • Nowa wersja projektu ustawy o AI. Jakie ułatwienia dla firm? • Ważne terminy na ten tydzień i wskaźniki kadrowe
Rakieta wielokrotnego użytku Amur-LNG ma latać więcej razy niż Falcon 9 firmy SpaceX. „Udowodnijcie to” – skomentował Elon Musk.
Wypisać się, wytańczyć, wyśpiewać. Umierać sytym życia, bo uczyniło się z niego ucztę, nakarmiło sobą zaproszonych na nią gości.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas