Dlaczego najbardziej innowacyjna fabryka PepsiCo w Europie została zbudowana właśnie w Polsce?
Otwarcie w Polsce tej fabryki to z pewnością kombinacja szeregu czynników, a świetna jakość lokalnych surowców to jeden z nich. Nie wykorzystujemy polskiego rynku jedynie do sprzedaży naszych produktów, eksportujemy znaczną część naszej produkcji. Mamy w Krakowie Centrum Usług Wspólnych. Zdecydowanie doceniamy jakość rolnictwa, wielkie talenty, strategiczne położenie, a także przyjazny zagranicznym inwestycjom rząd.
Nasz nowy zakład dąży do osiągnięcia neutralności emisyjnej, więc nie będzie generować odpadów ani negatywnie oddziaływać na środowisko. Wdrożyliśmy panele fotowoltaiczne, które można zobaczyć na naszym dachu, planujemy budowę farmy fotowoltaicznej, ponieważ mamy tu dość miejsca. W kolejnych etapach rozwoju zakładu będziemy instalować farmy wiatrowe, dzięki czemu będziemy generować jeszcze więcej energii ze źródeł odnawialnych. Przed fabryką znajdują się stacje do ładowania samochodów elektrycznych. To wszystko jest częścią transformacji, która ma doprowadzić zakład w Świętem do zeroemisyjności do 2035 roku.
Czy jednak wycofywanie się ze stosowania plastikowych opakowań nie powinno być dla firmy priorytetem?
Chcemy budować świat, w którym opakowania nigdy nie staną się odpadem. Zmniejszamy ilość używanych przez nas opakowań i staramy się, by jak najwięcej z nich zostało poddanych recyklingowi. Szukamy sposobów na ponowne wykorzystanie naszych opakowań dzięki zastosowaniu nowych materiałów i nowych formatów, takich jak ponowne napełnienie czy ponowne użycie.