Aktualizacja: 12.03.2025 23:43 Publikacja: 22.06.2023 10:42
Foto: mat. pras.
Dlaczego najbardziej innowacyjna fabryka PepsiCo w Europie została zbudowana właśnie w Polsce?
Otwarcie w Polsce tej fabryki to z pewnością kombinacja szeregu czynników, a świetna jakość lokalnych surowców to jeden z nich. Nie wykorzystujemy polskiego rynku jedynie do sprzedaży naszych produktów, eksportujemy znaczną część naszej produkcji. Mamy w Krakowie Centrum Usług Wspólnych. Zdecydowanie doceniamy jakość rolnictwa, wielkie talenty, strategiczne położenie, a także przyjazny zagranicznym inwestycjom rząd.
Jestem w Białowieży, śniegu w lesie nie ma nigdzie, temperatura wynosi 4 stopnie Celsjusza. To zdecydowanie za ciepło jak na tę porę roku i lokalizację – mówi dr hab. Michał Żmihorski, dyrektor Instytutu Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk. – Zdumiewa mnie to i niepokoi, że jesteśmy w stanie się tak szybko przyzwyczaić do gwałtownych zmian w otoczeniu, podczas gdy nauka jasno wskazuje, że ich konsekwencje będą bardzo poważne.
Zwiększamy stabilność dostaw energii dzięki aktywności naszych klientów – mówi Jacek Misiejuk, prezes Enel X Polska.
Powódź stulecia miała miejsce w 1997 roku, tymczasem już po niecałych 30 latach mamy kolejną. Obawiam się, że następna czeka już za rogiem. Klimat nie zmienia się liniowo – wzrost temperatury o ponad 1,5-2 stopni Celsjusza to ogromna zmiana, która bardzo negatywnie wpłynie na stabilność systemu klimatycznego – mówi Zbigniew Karaczun, profesor warszawskiej SGGW i ekspert Koalicji Klimatycznej, z którym rozmawia Aleksandra Bełdowicz.
Co Pomorze Zachodnie jest w stanie zaoferować w obszarze transformacji energetycznej? Czy Szczecin może pochwalić się prężną współpracą nauki z przemysłem? O tych perspektywach rozmawiamy z prof. dr. hab. inż.Rafałem Rakoczym- Dziekanem Wydziału Technologii i Inżynierii Chemicznej Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Częściowy sukces w postaci powołania nowego Funduszu ds. szkód i strat – już osiągnięto. Nadal pozostają jednak sporne kwestie – mówi w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Marcin Kowalczyk, starszy specjalista ds. polityki klimatycznej, Fundacji WWF Polska, obecny na Szczycie Klimatycznym COP28 w Dubaju.
Nie z każdego polityka da się „ulepić” politycznego lidera – mówi prof. Ewa Marciniak, politolożka i dyrektorka CBOS.
Fabryka Volkswagena w Osnabrück byłaby dobrym miejscem do produkcji wojskowej, powiedział dyrektor generalny Rheinmetall. Niemiecki producent samochodów rozważa sposoby na ponowne wykorzystanie obiektu. Jest skłonny także sprzedać swój zakład.
W lipcu Ryanair uruchomi trasę z Katowic do Budapesztu. Będzie to połączenie sezonowe, obsługiwane do października.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Kontrolowana przez Skarb Państwa spółka będzie dalej budować biura, magazyny i mieszkania, stawia też na PRS. PHN będzie płacić dywidendy, może utworzyć REIT, jeśli zostaną przyjęte przepisy, które to umożliwią.
Produkcja Forda Focusa zostanie zakończona pod koniec 2025 roku. To oznacza koniec pewnej ery. Następcy popularnego samochodu klasy kompaktowej Forda nie widać. Pierwsza generacja Focusa pojawiła się na rynku w 1998 roku.
Z prognozy przedstawionej przez Grupę Volkswagena na 2025 rok wynika, że w 2025 roku marża zysku nie spadnie, a przychody wzrosną. Jednak 2024 r. przyniósł Grupie głębokie zmiany. Anulowano gwarancję zatrudnienia, ogłoszono zamknięcie fabryk. Koncern odnotował zysk w wysokości 19 mld euro – co oznacza spadek o 15,4 proc. rok do roku.
Kluczowymi rynkami, na których płocka spółka chce pozyskiwać błękitne paliwo z własnych złóż będą Polska, Norwegia i Kanada.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas