Ekolodzy i naukowcy: stop finansowaniu reklam mięsa przez UE

Produkcja mięsa szkodzi środowisku, a samo mięso – ludzkiemu zdrowiu. Mimo to, choć kłóci się to z priorytetami klimatycznymi i zdrowotnymi polityki europejskiej, Unia przeznacza olbrzymie kwoty na reklamy mięsa i nabiału. Wkrótce może się to jednak zmienić.

Publikacja: 06.07.2021 15:22

Ekolodzy i naukowcy: stop finansowaniu reklam mięsa przez UE

Foto: Wesual Click/ Unsplash

W raporcie opublikowanym w kwietniu 2021 roku Greenpeace zwrócił uwagę na swoiste rozdwojenie jaźni, jakie Unia Europejska od lat prezentuje w kwestii podejścia do mięsa. Mimo ogłoszonej w ramach Europejskiego Zielonego Ładu strategii Od pola do stołu, zakładającej dążenie do rolnictwa ekologicznego i zrównoważonego oraz propagowania zdrowej diety, opartej na żywności roślinnej, unijny budżet przeznaczony na promocję mięsa oraz nabiału jest absurdalnie wręcz wysoki. Jedynie w latach 2016-2019, Unia wydała na to około 252,4 mln euro, co stanowi 32% całkowitego budżetu przeznaczonego na promocję produktów rolnych. Jedynie 19% przeznaczono natomiast na promocję warzyw i owoców, a 9% na projekty dotyczące produktów ekologicznych.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekotrendy
Niezrealizowane proklimatyczne obietnice
Ekotrendy
ESG coraz mocniej wkracza do biznesowego świata
Ekotrendy
Rząd nie słucha naukowców
Ekotrendy
Cyrkularność w erze cybernetycznej
Materiał Partnera
2024: intensywny rok dla PreZero
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10