Reklama

Ekolodzy i naukowcy: stop finansowaniu reklam mięsa przez UE

Produkcja mięsa szkodzi środowisku, a samo mięso – ludzkiemu zdrowiu. Mimo to, choć kłóci się to z priorytetami klimatycznymi i zdrowotnymi polityki europejskiej, Unia przeznacza olbrzymie kwoty na reklamy mięsa i nabiału. Wkrótce może się to jednak zmienić.

Publikacja: 06.07.2021 15:22

Ekolodzy i naukowcy: stop finansowaniu reklam mięsa przez UE

Foto: Wesual Click/ Unsplash

W raporcie opublikowanym w kwietniu 2021 roku Greenpeace zwrócił uwagę na swoiste rozdwojenie jaźni, jakie Unia Europejska od lat prezentuje w kwestii podejścia do mięsa. Mimo ogłoszonej w ramach Europejskiego Zielonego Ładu strategii Od pola do stołu, zakładającej dążenie do rolnictwa ekologicznego i zrównoważonego oraz propagowania zdrowej diety, opartej na żywności roślinnej, unijny budżet przeznaczony na promocję mięsa oraz nabiału jest absurdalnie wręcz wysoki. Jedynie w latach 2016-2019, Unia wydała na to około 252,4 mln euro, co stanowi 32% całkowitego budżetu przeznaczonego na promocję produktów rolnych. Jedynie 19% przeznaczono natomiast na promocję warzyw i owoców, a 9% na projekty dotyczące produktów ekologicznych.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ekotrendy
Roboty pomogą zrównoważyć branżę budowlaną
Ekotrendy
Konferencja Środowiskowa 2025: recykling, ROP, gospodarka cyrkularna
Ekotrendy
Liderzy odpowiedzialnego zarządzania są coraz mocniejsi
Ekotrendy
Być start-upem pozytywnego wpływu
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Ekotrendy
ESG po polsku: czy zrównoważona transformacja trwa?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama