Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 27.01.2022 13:58 Publikacja: 27.01.2022 13:58
Pociągi emitują do dziewięciu razy mniej CO2 i cząstek stałych niż transport drogowy, a większość pozostałych lokomotyw spalinowych jest zastępowana elektrycznymi
Foto: shutterstock
Zawarcie przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną umowy z PKP Energetyka w zakresie dostawy zielonej energii to istotny krok w kierunku przejścia polskiego transportu kolejowego na zasilanie zieloną energią.
ŁKA to pierwszy polski przewoźnik, który podpisał kontrakt gwarantujący określony wolumen dostaw energii pochodzącej z OZE. Według umowy w 2022 roku zielonej energii ma być co najmniej 30 proc., a w 2025 roku – 50 proc. Umowa zakłada wzrost zielonej energii o co najmniej 10 proc. każdego roku, a do 2028 roku przejście na odnawialne źródła energii w 100 proc.
Hałas generowany przez transport szkodzi zdrowiu bardziej niż bierne palenie czy kontakt z ołowiem – wynika z no...
Wprowadzenie podatku od biletów lotniczych mogłoby przynieść dodatkowe środki na walkę ze zmianami klimatu – wyn...
Nowy raportu think tanku T&E „State of European Transport” potwierdza sukcesy unijnej polityki dotyczącej redukc...
Rezygnacja z samochodów z silnikami spalinowymi zapewne nie wystarczy, by zmniejszyć ilość zanieczyszczeń w mias...
Na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) wystartowało największe w naszym kraju badanie poświęcone...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas