Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 14.12.2024 04:48 Publikacja: 27.09.2021 10:56
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez organizację pozarządową, branża robi wszystko, aby ominąć unijne normy emisyjne. W tym celu m.in. stosuje agresywny lobbying oraz wysuwa bezpodstawne twierdzenia. Tymczasem jeśli uda się złagodzić proponowane nowe normy dotyczące emisji z transportu drogowego, ucierpi na tym zdrowie publiczne. Transport & Environment ostrzega, że ewentualny sukces branży motoryzacyjnej odczujemy w ciągu kolejnych dekad poprzez pogarszającą się jakość powietrza.
Normy Euro 7 ustanowią prawne limity emisji, które będą się odnosić do niemal 100 milionów samochodów benzynowych oraz z silnikiem diesela, które będą sprzedawane w UE po 2025 roku, czyli po dacie wejścia regulacji w życie.
Badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym „Communications Earth & Environment” dowodzi, że choć podróże prywatnymi odrzutowcami w znacznym stopniu obciążają środowisko, najbogatsi korzystają z nich niezwykle często. Zdaniem ekspertów, wiele z tych lotów odbywa się dystansach, które można by pokonać pociągiem czy samochodem.
Pierwsza z dużych linii lotniczych rezygnuje z realizacji celu ograniczenia emisji CO2 do 2030 roku. Zdaniem szefostwa linii przyczyną są trudności związane z nabyciem bardziej wydajnych samolotów oraz kupnem zrównoważonego paliwa lotniczego.
Blisko połowa Polaków poparłaby powstanie strefy czystego transportu (SCT) we własnym mieście. Wciąż istnieje jednak obawa, że takie rozwiązanie sprawi, iż jedynie osoby zamożne będą mogły poruszać się samochodami po mieście. To wnioski z badania „SCT: Czy chcemy oddychać świeżym powietrzem w miastach?”.
Linia lotnicza KLM wprowadziła konsumentów w błąd kampanią reklamową kreującą wizerunek firmy przyjaznej dla środowiska – uznał sąd w Holandii. Kary jednak nie będzie. Aktywiści ogłosili zwycięstwo, choć przedstawiciele linii lotniczej wcale nie uważają, by przegrali.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Aktywiści Greenpeace, międzynarodowej organizacji działającej na rzecz ochrony środowiska, podkreślają, że mimo ostrzeżeń związanych z kryzysem klimatycznym, działania czołowych producentów pojazdów na świecie sprawiają, że zwalnia postęp w ograniczaniu zanieczyszczeń pochodzących z transportu samochodowego. Powodem są między innymi sprzedawane na potęgę wysokoemisyjne SUV-y.
Od przyszłego roku przewoźnicy zapłacą wyższe myto. Rząd doliczy opłaty za emisje CO2. Karne myto ma zachęcić do zakupu elektrycznych ciężarówek.
Najnowsze odkrycie naukowców może stanowić przełom w badaniach nad zmianami klimatycznymi. Wynika z niego, że rośliny pochłaniają o 31 proc. więcej dwutlenku węgla niż do tej pory sądzono. Kluczową rolę w tym procesie odgrywają lasy deszczowe. Omówienie wspomnianych badań przynosi magazyn „Nature”.
Nowa analiza Instytutu Ekonomiki Energetycznej i Analizy Finansowej (IEEFA) ostrzega przed nadmiernym poleganiem na technologii wychwytywania i składowania dwutlenku węgla jako skutecznej metodzie redukcji emisji w Europie. Wśród problemów wymieniono m.in. ogromne koszty, sięgające nawet 140 mld euro oraz niewystarczającą liczbę czynnych projektów.
Do polskiego porządku prawnego wejdzie dyrektywa CSRD, która wymusi na firmach raportowanie czynników niefinansowych. Za błędne dane zarząd może narazić się na kary, ostrzegają Agata Horzela i Marta Szymborska z GS1 Polska.
Nowe, energooszczędne technologie pozwalają mieć nadzieję, że pomimo coraz wyższych wymagań ekologicznych, lody i mrożonki nie znikną z półek lub nie staną się koszmarnie drogie.
Osiągniecie celów zrównoważonego rozwoju podniesie koszty funkcjonowania firm i usług. Klienci nie są gotowi na wyższe stawki.
W ostatnich tygodniach roku rynek nowych samochodów czeka sprzedażowy boom. Nowe regulacje dotyczące emisji CO2 wchodzące w życie od 1 stycznia 2025 r. mogą przynieść wzrost cen o kilka–kilkanaście tysięcy złotych.
Od stycznia producenci zapłacą kary za przekroczenie zaostrzonych limitów emisji CO2. Aby nie przerzucać ich na klientów, musieliby zwiększyć sprzedaż elektryków, na które popyt słabnie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas