Reklama

Orlen będzie budował Baltic Power z Danii, a nie ze Świnoujścia

Orlen zapowiada przedstawienie zaktualizowanej strategii grupy do grudnia 2024 roku. Spółka postawi m.in. na przyspieszenie inwestycji w OZE, ale zapowiada analizę wszystkich obszarów działalności. Wiadomo już, że morska farma Baltic Power będzie budowana z portu w Danii, a nie – jak zapowiadał poprzedni zarząd spółki – z portu w Świnoujściu.

Publikacja: 25.06.2024 17:45

Siedziba Orlen w Warszawie.

Siedziba Orlen w Warszawie.

Foto: Szymon Pulcyn PAP

Prezes Orlenu Ireneusz Fąfara w rozmowie z dziennikarzami zadeklarował, że spółka w sierpniu przedstawi CAPEX dotyczący tego roku, a być może również kolejnego. Z kolei całą zaktualizowaną strategię zaprezentuje prawdopodobnie w grudniu. – Wszystkie obszary zostaną poddane analizie – poinformował.

W lipcu spółka zamierza zaprezentować też swoje podejście do inwestycji w olefiny. – To ważny dla nas temat. Mówimy o olbrzymim projekcie o wartości 25 mld zł. Na pewno nie był dobrze przygotowany, skoro najpierw mówiono o 13 mld zł, a później ta kwota wzrosła. Atmosfera wokół największego naszego przedsięwzięcia nie jest klarowna, a chcemy by była klarowna – mówił.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Odnawialne Źródła Energii
Walka o dominację w świecie AI. Które mocarstwo ma lepszą strategię?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Odnawialne Źródła Energii
Farma fotowoltaiczna w kosmosie. Ten projekt rozwiązałby problemy Europy
Odnawialne Źródła Energii
Raport: OZE tańsze niż najtańsze paliwa kopalne. Nowe technologie dają przewagę
Odnawialne Źródła Energii
Chiny domykają pętlę energetyczną. Finał wielkiego projektu na „morzu śmierci”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Odnawialne Źródła Energii
Fotowoltaika dominuje w Europie po raz pierwszy w historii. Przełomowy czerwiec
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama