Reklama
Rozwiń
Reklama

Te dane to zimny prysznic dla Niemców. Nowe wytyczne dotyczące diety „eko”

Według nowych rekomendacji Niemieckiego Stowarzyszenie ds. Żywienia, Niemcy powinni drastycznie ograniczyć spożycie mięsa i zastąpić je produktami roślinnymi. Zmiana diety w Niemczech przebiega jednak bardzo powoli.

Publikacja: 12.03.2024 12:50

Jak wynika z najnowszych zaleceń żywieniowych Niemieckiego Stowarzyszenia ds. Żywienia, aż 75 proc.

Jak wynika z najnowszych zaleceń żywieniowych Niemieckiego Stowarzyszenia ds. Żywienia, aż 75 proc. diety powinny stanowić produkty roślinne.

Foto: Louis Hansel Unsplash

Jak wynika z najnowszych zaleceń żywieniowych Niemieckiego Stowarzyszenia ds. Żywienia (Deutsche Gesellschaft für Ernährung), aż 75 proc. diety powinny stanowić produkty roślinne. Eksperci w swoich rekomendacjach nawiązali do tzw. diety planetarnej opracowanej przez Komisję EAT-Lancet i podkreślili, że ograniczenie spożycia mięsa i nabiału jest korzystne zarówno dla zdrowia, jak i dla klimatu. Społeczeństwo w Niemczech jest jednak dalekie od porzucenia diety opartej na mięsie.

Jaka dieta jest zdrowa i korzystna dla klimatu?  

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Na talerzu
Wątpliwości wokół spożywania białka z owadów. Badacze wskazują na zagrożenia
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Na talerzu
Dynie na Halloween to rosnący problem. Eksperci o skali marnowania żywności
Na talerzu
Greenpeace: ryby z Bałtyku zanieczyszczone chemikaliami
Na talerzu
Znów głośno o diecie planetarnej. Eksperci ostrzegają przed dezinformacją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Na talerzu
Produkty spożywcze drożeją z powodu zmian klimatu. Wyniki globalnego badania
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama